PKO BP: Za kilka lat 10 mln aplikacji mobilnych
Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym 5 milionów - podał PKO Bank Polski, największy bank na rynku. Za kilka lat ta liczba ma się podwoić.
- Te 5 mln to początek drogi, za 5-10 lat będzie ponad 10 mln aplikacji - zapowiedział Zbigniew Jagiełło, prezes banku.
Użytkowników korzystających z aplikacji przybywa w szybkim tempie, a bank pochwalił się, że co 30 sekund aktywowane jest kolejne IKO. Poza standardowymi funkcjami płatniczymi, IKO jest coraz bardziej obudowywane usługami spoza bankowego zakresu jak kupno biletów komunikacji miejskiej (od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób 4,8 mln biletów), opłaty za parkingi, a także wprowadzone właśnie płatności za autostrady bez konieczności zatrzymywania się na bramkach. Jak podkreślają przedstawiciele banku, w odróżnieniu od konkurentów, którzy udostępnili podobną - jest to autorska usługa.
Wkrótce pojawi się możliwość kupna kolejnych ubezpieczeń, tym razem będą to polisy dla dzieci.
Już teraz bank ma blisko 4 mln użytkowników aplikacji mobilnej, w tym 2,1 mln osób, które są "mobile only", czyli korzystają z usług banku wyłącznie w ten sposób. Zmienia się także sposób obsługi samej aplikacji, bo nie trzeba tego robić wyłącznie poprzez kliknięcia.
Trzy miesiące temu bank wprowadził asystenta głosowego, który pozwala za pomocą rozmowy i wydawanych w ten sposób poleceń wykonywać operacje. W ciągu kwartału użytkownicy IKO przeprowadzili w ten sposób 200 tys. rozmów i przelali 1,5 mln zł.
Bank pochwalił się też, że 1/3 rachunków otwieranych zdalnie jest zakładanych na selfie (to nowa funkcja), a generalnie zdalnie otwierane jest już co piąte konto w PKO BP.
Jeszcze w tym tygodniu ma być wprowadzone ułatwienie w potwierdzeniu na infolinii tożsamości klienta korzystającego z IKO, co w praktyce oznacza, że klient zalogowany będzie mógł z poziomu aplikacji zadzwonić już jako zweryfikowany. Coraz szersze mają być też funkcje ułatwiające inwestowanie.
W ubiegłym tygodniu bank umożliwił bezpośrednie przejście do serwisu rządowych obligacji skarbowych z poziomu konta internetowego iPKO, bez konieczności ponownego logowania, a plany zakładają, że ta funkcja będzie też dostępna w aplikacji mobilnej.
Zbigniew Jagiełło pytany o to czy może to zwiększyć liczbę klientów kupujących obligacje skarbowe zmniejszając tym samym kwoty ulokowane na rachunkach bankowych, powiedział, że bank nie boi się wyborów klientów i nie będzie to problem, bo w sektorze jest nadpłynność, a oszczędności Polaków będą nadal rosły, więc "obligacje są dobrą i bezpieczną alternatywą".
W planach banku jest też umożliwienie przez IKO zakupu i obsługi funduszy inwestycyjnych oraz możliwość podglądu środków zgromadzonych na PPK.
Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do aplikacji banku 2,6 miliarda razy, wykonali 544 miliony transakcji na łączną kwotę 152 miliardów złotych.
Z ostatnich danych Związku Banków Polskich wynika, że łącznie na polskim rynku jest 13 mln użytkowników bankowych aplikacji mobilnych, w tym ponad 6,5 mln w trybie "mobile only".
Monika Krześniak-Sajewicz