Reklama

PKP Cargo chce za kilka lat mieć silną pozycję w regionie,

Nowy prezes PKP Cargo, Łukasz Boroń, chce przygotować spółkę do debiutu na warszawskiej giełdzie. Celem jest też ekspansja krajowa i zagraniczna spółki, by za kilka lat została silnym graczem na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.

"Główne zadanie, które sobie stawiam to przygotowanie spółki do debiutu na giełdzie. To będzie jedna z większych transakcji prywatyzacyjnych w tym roku" - powiedział Boroń na konferencji prasowej.

Reklama

Podtrzymał, że spółka ma być gotowa do debiutu na GPW w czwartym kwartale tego roku.

Nowy prezes poinformował, że widzi trzy filary rozwoju PKP Cargo na najbliższe lata.

"Po pierwsze, to konsolidacja pozycji spółki na rynkach, w których ma pozycję lidera, czyli przewóz węgla, kruszyw, wszelkich metali" - powiedział Boroń.

Drugi filar to ekspansja spółki.

"Tę ekspansję widzę w dwóch obszarach: w segmentach, które się szybko w Polsce rozwijają i pojawiają (przewóz biomasy, transport intermodalny). (...) i ekspansja zagraniczna" - powiedział prezes.

"Spółka już zapoczątkowała wydłużanie relacji przewozowych z Polski poza granicę. Mamy certyfikaty bezpieczeństwa w krajach ościennych. Chcemy kontynuować tę ekspansję w drodze rozwoju organicznego, pracujemy nad pozyskaniem kolejnych certyfikatów, m.in. na rynku węgierskim i holenderskim" - dodał.

Poinformował, że PKP Cargo będzie też szukać możliwości przejęć.

"Będziemy się przyglądać okazjom potencjalnych przejęć, zarówno na rynku krajowym, w segmentach, gdzie nasza obecność jest relatywnie słaba i na rynkach zagranicznych. Będziemy ostrożni, bo nie chcemy by nas to zbytnio absorbowało w trakcie w przygotowania do procesu IPO" - powiedział Boroń.

"Mam natomiast takie marzenie, by ta firma, która jest dziś zdecydowanym liderem przewozów kolejowych w Polsce za kilka lat była bardzo silnym graczem środkowo-europejskim" - dodał.

Trzecim elementem ma być restrukturyzacja.

"Dwa główne obszary optymalizacji to utrzymanie taboru i wsparcie procesów logistycznych" - powiedział Boroń.

Łukasz Boroń, dotychczasowy członek zarządu ds. finansowych PKP Cargo, został prezesem zarządu spółki. Boroń objął stanowisko po Wojciechu Balczunie, który zrezygnował z kierowania PKP Cargo pod koniec stycznia tego roku.

Stanowisko członka zarządu ds. finansowych objął Adam Purwin. Trzecim członkiem zarządu jest Marek Zaleśny, dotychczasowy członek zarządu ds. handlowych.

Grupa PKP Cargo działa w segmentach przewozów towarów, intermodalnych, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe.

) - Łukasz Boroń, dotychczasowy członek zarządu ds. finansowych PKP Cargo, został prezesem zarządu spółki - poinformowała na konferencji Maria Wasiak, członek zarządu PKP. Zmiana we władzach PKP Cargo nie wpłynie na harmonogram prywatyzacji tej firmy.

"Łukasz Boroń został powołany na stanowisko prezesa PKP Cargo" - powiedziała.

Stanowisko członka zarządu ds. finansowych objął Adam Purwin. Trzecim członkiem zarządu jest Marek Zaleśny, dotychczasowy członek zarządu ds. handlowych.

Łukasz Boroń objął stanowisko po Wojciechu Balczunie, który zrezygnował z kierowania PKP Cargo pod koniec stycznia tego roku.

"Najważniejszym zadaniem nowego prezesa jest sprawne poprowadzenie procesu prywatyzacji, przygotowanie PKP Cargo do debiutu na giełdzie. Doświadczenie Łukasza Boronia i nowego członka zarządu, Adama Purwina, który nadzorował proces prywatyzacji PKP Cargo będąc we władzach PKP SA, dają solidne podstawy do przeprowadzenia procesu prywatyzacji PKP Cargo zgodnie z obowiązującym harmonogramem" - poinformował cytowany w komunikacie prasowym Jakub Karnowski, prezes PKP i szef rady nadzorczej PKP Cargo.

Pod koniec stycznia PKP otrzymały zgodę Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na przeprowadzenie prywatyzacji PKP Cargo w trybie debiutu giełdowego. Zgodnie ze strategią prywatyzacji, debiut do 50 proc. akcji PKP Cargo nastąpi w czwartym kwartale 2013 roku. PKP utrzyma pakiet kontrolny w PKP Cargo.

Grupa PKP Cargo działa w segmentach przewozów towarów, intermodalnych, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe.

Obecnie trwa proces sprzedaży Polskich Kolei Linowych (wybrana jest krótka lista inwestorów z sześcioma podmiotami, które rozpoczynają due dilligence). W ciągu kilku miesięcy zostanie wznowiony proces sprzedaży TK Telekom. W pierwszym półroczu zapadną decyzje odnośnie formuły prywatyzacji PKP Energetyka i PKP Informatyka.

Dowiedz się więcej na temat: PKP Cargo S.A.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »