PKP Intercity zmienia zasady odszkodowań za opóźnienia

Od środy nie tylko pasażerowie pociągów międzynarodowych, ale również wszystkich połączeń krajowych będą mieli prawo do odszkodowania w wys. 50 proc. ceny biletu, gdy pociąg opóźni się dwie godziny lub więcej - poinformowała PAP Beata Czemerajda z PKP Intercity.

W związku z unijnym rozporządzeniem, od środy PKP Intercity stosuje nowe zasady odszkodowań za opóźnienia pociągów.

- Zmiana polega na tym, że od dziś wszyscy pasażerowie naszych pociągów kursujących zarówno za granicę, do państw Unii Europejskiej, jak i krajowych, mają takie same prawa - powiedziała Czemerajda.

- Jeśli pociąg opóźni się przynajmniej godzinę, wtedy mamy prawo do rekompensaty w wysokości 25 proc. ceny biletu, natomiast jeśli opóźnienie zwiększy się do przynajmniej dwóch godzin, wtedy również kwota rekompensaty wzrasta do 50 proc. ceny biletu - wyjaśniła. Dodała, że jedynym ograniczeniem jest fakt, że aby otrzymać rekompensatę jej wyliczona kwota nie może być mniejsza niż 4 euro.

Reklama

Poinformowała, że dotąd takie zasady odszkodowań dotyczyły tylko połączeń międzynarodowych i najwyższej kategorii pociągów Express InterCity, a teraz obejmą też popularne połączenia TLK.

Przypomniała, że od 14 grudnia wchodzi nowy rozkład jazdy PKP Intercity i w tym rozkładzie pojawiają się dwie nowe kategorie pociągów: Express InterCity Premium, czyli Pendolino, i pociągi InterCity. Jak wyjaśniła, te ostatnie "są cenowo TLK-ami, natomiast przewyższają je standardem, bo są na nowych i zmodernizowanych wagonach". - I w tych pociągach również będą obowiązywały te same zasady odszkodowań - podsumowała Czemerajda.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: opóźnione pociągi | PKP Intercity
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »