Reklama

Płacą nawet tysiąc złotych za abonenta!

Jak podaje Rzeczpospolita, w ubiegłym roku w wyniku przejęć już około 100 tys. abonentów sieci kablowych zmieniło operatora. Zdaniem dziennika jedno gniazdo abonenckie wyceniane jest dzisiaj na około 1 tysiąc złotych.

Najbliższe miesiące na polskim rynku telewizji kablowych upłyną pod znakiem przejęć mniejszych sieci przez znaczących graczy rynku - UPC Polska, Vectra czy Multimedia Polska.

Reklama

W Polsce działa około 600 kablówek

Od początku roku sieć Vectra , w wyniku przejęć, zdobyła 40 tys. nowych abonentów. W ciągu trzech lat w ten sposób operator chce pozyskać 100 tys. abonentów. Śląski Stream Communications dzięki przejęciom zyska 40 tys. nowych abonentów. Także Multimedia Polska sfinalizowała przejęcia tylko kilku tysięcy abonentów.

Na zakupy wybiera się także największy gracz - UPC Polska . Prezes UPC zapewnia, że jego spółka pracuje nad przejęciami, ale na razie nie chce zdradzać szczegółów. Jak zauważa Rzeczpospolita, za najbardziej łakomy kąsek uchodzi warszawska sieć Aster , która dysponuje 300 tys. dochodowych klientów w Warszawie. Dodatkowo sieci Aster przydałby się inwestor, tym bardziej, że sieć posiada 1,6 mld zł zobowiązań.

EQT jest zainteresowany konsolidacją polskiego rynku operatorów kablowych. Przedstawiciele funduszu odbyli już spotkania z zarządami i właścicielami Aster, Multimedia, UPC i Vectry - poinformował dziennikarzy Piotr Czapski partner w EQT Partners.

W grudniu 2009 r. platforma "n" pozyskała 80 tys. nowych subskrybentów w segmencie abonenckim "n" oraz 101 tys. klientów w segmencie pre-paid. W 2009 r. platforma cyfrowa "n" pozyskała w sumie 300 tys. nowych subskrybentów w segmencie abonenckim "n" oraz 348 tys. klientów w segmencie pre-paid. Na zakończenie 2009 r. liczba subskrybentów w segmencie abonenckim "n" wyniosła 697 tys. W segmencie pre-paid ilość klientów wzrosła do 440 tys.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »