Poczta Polska: Od dzisiaj szybkie przesyłki, najpóźniej następnego dnia
Poczta Polska realizuje program inwestycyjny, który ma zmienić wizerunek firmy. Przy nadawaniu paczki nie będzie już brana pod uwagę jej waga tylko rozmiar, a od dzisiaj obowiązują nowe usługi - doręczenie przesyłki następnego dnia (D+1) i tego samego (D+0). Nakłady na opracowaną strategię wyniosą 1,2 mld zł - jest to największy plan inwestycyjny w historii firmy. Kwotą 190 mln zł dokapitalizuje infrastrukturę logistyczną poczty Ministerstwo Aktywów Państwowych.
Teraz, pod względem wolumenu obsługiwanych przesyłek, Pocztex jest za Allegro i InPostem. Przyjęta przez Pocztę Polską strategia ma to zmienić.
Jak dowiedziała się Interia, jednym z celów ogłoszonego programu inwestycyjnego jest właśnie to, by uczynić z poczty pierwszego dostawcę przesyłek w Polsce.
Już dziś kurierzy Poczty Polskiej dysponują 5 tysiącami pojazdów - największą flotą w kraju, w której 25 furgonetek to samochody elektryczne. Aby rozpoznawalne były nie tylko pojazdy ale też ich kierowcy, wszyscy prowadzący furgonetki Pocztexu będą nosili takie same uniformy.
Paczki Pocztexu można odbierać w Polsce w 17 tysiącach miejsc, m.in. w sklepach Żabka. Zgodnie z przyjętym programem inwestycyjnym, wkrótce przesyłki trafiać będą do paczkomatów. Poczta podpisała umowę na odbiór 2 tysięcy automatów paczkowych z P2ABox, firmą należącą do grupy Pakpobox. Każde z urządzeń będzie miało trzy rozmiary skrzynek i będzie modułowe, a na wszystkie Poczta Polska przeznaczy 300 mln zł. Z dwóch tysięcy sztuk, 750 paczkomatów stanie w pierwszej połowie przyszłego roku obok sklepów Biedronka. Strategicznym partnerem Poczty Polskiej w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest bowiem Jeronimo Martins Polska S.A. - właściciel sieci tych sklepów.
Od dziś rusza nowa usługa Pocztexu, która jest realizowana w dwóch serwisach. Pierwszym jest D+1, czyli dostawa przesyłki pod wskazany adres, do punktu lub paczkomatu następnego dnia. Drugim - D+0 - dostawa tego samego dnia. Będzie ona możliwa do zrealizowania przede wszystkim na terenie miast.
- Nowa odsłona usług Pocztexu jest naszą odpowiedzią na intensywny rozwój sektora e-Commerce wynikający z faktu zmian preferencji klientów, którzy coraz częściej wybierają zakupy w sieci i oczekują szybkiej realizacji zamówienia - wyjaśniał Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Zmienia się też system opłat za paczkę. Zgodnie z przyjęta strategią, brana będzie pod uwagę nie waga tylko objętość przesyłki. W ramach nowej oferty Pocztexu wprowadzonych zostaje 5 formatów: S, M, L, XL i 2XL. Szóstym formatem będzie Koperta Pocztexu. Zmianie uległa też strona internetowa spółki, którą od dzisiaj oglądać można w nowej odsłonie. Klienci mogą korzystać z dwóch sekcji: detalicznej i biznesowej. Wkrótce zaś korzystający z usług Poczty Polskiej będą mieli do dyspozycji aplikację na smartfony.
Poczta zakupiła też trzy nowe sortery paczek, których przepustowość wynosi 12 tysięcy przesyłek na godzinę, dwa razy więcej niż zwykle. - Nowa oferta usług kurierskich jest znacząco uproszczona, dostosowana do wymagań rynkowych klientów. Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi - zapewnił Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Program Inwestycyjny ma zmienić wizerunek Poczty Polskiej. Jego autorom najbardziej zależy na wzmocnieniu obszaru obejmującego e-Commerce, który od początku pandemii stał się jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się działów gospodarki.
- Zmieniamy model logistyki i ukierunkowujemy nasze usługi na potrzeby klienta. Stajemy w centrum, między klientem a sklepami e-commerce - wyjaśniał w rozmowie z Interią Michał Mierzejewski, Dyrektor Zrządzający Pionem Operacji Logistycznych Poczty Polskiej. Jak informuje Biuro Prasowe Poczty Polskiej, zmiany dotyczące identyfikacji wizualnej marki stopniowo wprowadzane są od września. Wszystkie założenia strategiczne planu mają zostać wprowadzone do końca 2022 roku.
Ewa Wysocka