Poczta Polska zmieni barwy
Poczta Polska zmienia logo. Trąbka, zamiast na niebieskim tle, ma być na czerwonym - dowiaduje się "Gazeta Wyborcza".
W związku z tym trzeba będzie przemalować 4,5 tys. aut, 50 tys. skrzynek i zaopatrzyć pracowników w nowe ubrania. Same uniformy będą kosztowały 35 mln zł. Wraz z symbolem mają się również zmienić placówki Poczty Polskiej, to kolejne 400 mln wydatków.
W latach 2008 i 2009 Poczta Polska notowała ponad 200-milionowe straty. Mimo tego, że nie radzi sobie z konkurencją, zapowiada na przyszły rok zysk - pisze "Gazeta Wyborcza".
Poczta Polska natomiast chce zaoszczędzić 1,6 mld zł - zakłada nowa strategia firmy. Cięcia kosztów i restrukturyzacja mają przygotować ją na liberalizację rynku.
Zdaniem analityków poczta traci rynek biznesowy, a oszczędza na normalnych klientach. Ponieważ nie może zamykać oddziałów (musi mieć zgodnie z ustawą co najmniej 8240) to je "zawiesza". Zawieszonych według NIK jest już 500. Poczty całodobowe przerabia na normalne, zmniejsza liczbę czynnych w soboty. I podnosi ceny.