Reklama

Podkarpackie: HSW dostarczyła wojsku pierwszy moduł Regina

Huta Stalowa Wola zakończyła dostawę dla wojska pierwszego, wdrożeniowego dywizjonowego modułu ogniowego Regina - poinformowała PAP w poniedziałek rzeczniczka prasowa HSW Jowita Jajdelska. W skład modułu wchodzi m.in. 24 samobieżnych haubic Krab.

Rzeczniczka dodała, że moduł został dostarczony do jednostki wojskowej w Węgorzewie.

- W ostatni weekend lipca ze Stalowej Woli wyjechało ostatnich 14 samobieżnych haubic Krab. Tym samym zakończyliśmy dostawę pierwszego modułu Regina. W jego skład wchodzi w sumie 24 haubic Krab kaliber 155 mm, a także pojazdy towarzyszące, w tym m.in. wozy dowódczo-sztabowe i amunicyjne - zaznaczyła Jajdelska.

Dostarczony moduł będzie służył żołnierzom do szkolenia i nie wlicza się do umowy, jaką resort obrony podpisał w grudniu ub.roku z HSW na dostawę czterech modułów Regina. Wartość umowy to ponad 4,6 mld zł.

Reklama

Pierwszy moduł w ramach tej umowy ma zostać dostarczony wojsku w 2018 r., ostatni do 2024 r. W skład jednego dywizjonowego modułu ogniowego Regina wchodzić będą m.in.: 24 sztuki armatohaubic 155 mmm Krab, wozy dowódcze, amunicyjne i wóz remontu uzbrojenia; w sumie na jeden moduł składa się ponad 40 pojazdów.

Obecnie władze HSW przygotowują się do rozbudowy hali, w której produkowane będą podwozia do Kraba.

Stalowowolska armatohaubica ma podwozie koreańskie. HSW podpisała umowę na dostawę podwozi i transfer technologii z południowokoreańską firmą Samsung Techwin (obecnie spółka nazywa się Hanwha Techwin) w połowie grudnia 2014 r.

Zgodnie z umową z Koreańczykami, dostarczą oni pierwsze 24 podwozia, kolejne 12 sztuk będzie montowane już w HSW, na nich szkolić się będą polscy pracownicy. Następne podwozia mają już być produkowane na licencji w Stalowej Woli i mają być doposażone w polskie podsystemy i urządzenia.

Pierwotnie to polskie zakłady Bumar-Łabędy miały dostarczyć kompletne podwozia dla Kraba. W 2012 r. armia otrzymała osiem egzemplarzy. W trakcie prób eksploatacyjnych m.in. w podwoziu pojawiały się pęknięcia, kłopoty sprawiał układ paliwowy, przegrzewał się silnik. Poprawione wozy miały zostać dostarczone w 2015 r., ale próby ze zmodyfikowanym podwoziem wykazały nowe problemy.

Huta Stalowa Wola, zatrudnia obecnie ok. 800 osób, należy do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. PGZ skupia ponad 60 spółek z takich branż jak obronna, stoczniowa i nowych technologii, osiągając roczne przychody na poziomie 5 mld zł.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »