Polacy chcą wykorzystać metaverse do spotkań z awatarami tych, którzy odeszli

Co piąty Polak zna pojęcie metaverse. Po poznaniu możliwości jego działania ponad połowa badanych chciałaby skorzystać z trójwymiarowego internetu. Tyle samo Polaków jest gotowa wydać w nim pieniądze, a 40 proc. chętnie spotka się w nim z bliskimi, również tymi, którzy odeszli, jeśli mieliby awatary - wynika z “Analizy potrzeb, zachowań i przewidywań Polaków związanych z metawersum”.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Z raportu wynika, że obecnie korzystanie z sieci najczęściej wykorzystywane jest do zakupów online (91 proc.) i serwisów społecznościowych (88 proc.). Prawie co 3. ankietowany choć raz uczestniczył w wirtualnym wydarzeniu, blisko co 5. piąty korzystał z rozwiązań VR, a 16 proc. tworzyło lub projektowało w wirtualnej rzeczywistości. 

Polacy chcą w metaverse zarabiać i podróżować

Na trzecim miejscu znalazło się wirtualne podróżowanie a na czwartym - zarabianie pieniędzy. Dla blisko 3/4 badanych Polaków (72 proc.) wirtualny świat to miejsce, które daje szansę na ucieczkę do innej, przyjemniejszej rzeczywistości. Dlatego - zdaniem ankietowanych - metaverse powinno przede wszystkim relaksować. Około 2/3 badanych (65 proc.) chciałoby wykorzystać tę technologię do robienia zakupów i wizyt u lekarza. 

Reklama

Polacy chcą wykorzystać metaverse do rozwoju osobistego, na przykład  nauki języków (67 proc.). Liczą, że za pośrednictwem trójwymiarowego internetu będą uczestniczyli w wydarzeniach kulturalnych. Metaverse ma im ułatwić nawiązywanie nowych znajomości i kontakty z ludźmi. Ponad 60 proc. respondentów chciałaby utrzymywać relacje z bliskimi, których nie widują na co dzień. Ponad 40 proc. badanych chętnie spotykałaby się z nieżyjącymi członkami rodzin, jeśli mieliby w wirtualnym świecie swoje awatary.

Metaverse budzi też obawy

Szanse na rozwój widzą w trójwymiarowym internecie również firmy. Blisko połowa Polaków zadeklarowała bowiem, że byłaby w stanie wydawać pieniądze w metaverse - około 50 złotych miesięcznie. Co piąty jest gotów wydać od 100 do 300 złotych. A jeden na czterech badanych zapewnia, że nie wyda ani złotówki. Mimo, że połowa Polaków deklaruje otwartość na możliwości, jakie oferuje wirtualny świat, to sama idea, która za nim stoi budzi większe wątpliwości. Jak wynika z raportu opracowanego przez firmę badawczą OpinionWay Polska, ankietowani obawiają się przede wszystkim uzależnienia się od wirtualnej rzeczywistości i jej negatywnego wpływ na realne życie. Prawie 1 na 5 badanych obawia się również cyberprzestępczości.

Ewa Wysocka 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: badanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »