Reklama

Polacy coraz bardziej aktywni

2/3 Polaków interesuje się sportem, 62 proc. uprawia go przynajmniej raz w miesiącu, najczęściej jeżdżąc na rowerze oraz biegając - wynika z raportu Kantar TNS "Aktywność fizyczna Polaków 2017". Z roku na rok uprawianie aktywności fizycznej staje się coraz bardziej popularne.

Jak wynika z raportu, sportem bardziej interesują się mężczyźni (73 proc.) niż kobiety (51 proc.). Największym powodzeniem cieszy się piłka nożna, którą śledzi 67 proc. badanych mężczyzn. Skokom narciarskim kibicuje 29 proc. mężczyzn i 41 proc. kobiet. W zestawieniu najbardziej podziwianych sportów na trzecim miejscu uplasowała się siatkówka.

Reklama

Sport uprawia przynajmniej raz w miesiącu 62 proc. Polaków, w tym 30 proc. co najmniej trzy razy w tygodniu, 20 proc. minimum raz w tygodniu, a 12 proc. minimum raz w miesiącu. Okazuje się, że Polacy najczęściej jeżdżą na rowerze (31 proc.) i biegają (29 proc.) - w zawodach masowych bierze udział 7 proc. deklarujących bieganie. 39 proc. aktywnych Polaków przynajmniej raz w tygodniu wybiera się na basen, siłownię, klub fitness czy lodowisko.

Najwięcej Polaków (32 proc.) jest aktywnych fizycznie w godzinach 18-21, co wynika z ich aktywności zawodowej. Prawie połowa (49 proc.) trenuje z kimś, najczęściej ze znajomym, rzadziej z partnerem czy dziećmi.

Ciekawe są także wyniki badania "Sposoby Polaków na jesienną chandrę". 34 proc. proc. badanych zadeklarowało, iż czas wolny jesienią spędza aktywnie, na przykład uprawiając sport. Co trzeci z respondentów przyznaje się jednak, iż spoczywa pasywnie na kanapie, a 21 proc. poszukuje nowych form zagospodarowania wolnego czasu próbując niestandardowych rozrywek. Tylko 14 proc. decyduje się na wyjazdy w poszukiwaniu słońca i lepszej pogody, aby naładować akumulatory na jesienno - zimowy okres.

Mimo że z nienajlepszymi efektami walczymy, aby jesienią nie porzucać sportu, to ponad 60 proc. zapytanych przez serwis Prezentmarzeń Polaków uważa, iż to aktywność fizyczna i niestandardowe rozrywki są dobrym sposobem na jesienną chandrę. Co trzeci respondent zamierza się o tym przekonać próbując wybranej aktywności.

W walce z jesiennym spadkiem nastroju jesteśmy coraz odważniejsi. Na pytanie o gotowość podjęcia wyzwań związanych z niestandardowym spędzaniem czasu lub spróbowanie sportów ekstremalnych - 41 proc. respondentów twierdzi, że może się na to odważyć. Spośród 1874 zapytanych Polaków, 22 proc. deklaruje, że już o tym myślało. Tylko 12 proc. zdecydowanie mówi, iż nie jest na to gotowa.

- W okresie jesiennym obserwujemy duże zainteresowanie Polaków takimi rozrywkami jak Escape room, lot w tunelu aerodynamicznym czy salony wirtualnej rzeczywistości. Ze względu na coraz gorszą pogodę na zewnątrz, szukamy ciekawych, alternatywnych sposobów na aktywne spędzanie czasu, ale nie chcemy rezygnować z dobrej zabawy. A możliwości jest coraz więcej - parki trampolin, strzelnice, lekcje pole dance. Jesienią wbrew pozorom coraz więcej Polaków rusza się jednak z kanapy i rośnie popyt na niestandardowe i ciekawe atrakcje - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Polacy coraz bardziej interesują się aktywnym spędzaniem czasu. Jak wynika z badania "Aktualne problemy i wydarzenia", przygotowanego przez CBOS, w zeszłym roku udział w imprezie sportowej zadeklarowało 38 proc. ankietowanych. Dla porównania: w 1988 r. było to 26 proc., w 1993 - 23 proc., a w 2000 r. - 30 proc.

Na przestrzeni lat zmieniły się też nawyki żywieniowe Polaków. Jak wynika z raportu "Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności", przygotowanego przez analityków Banku BGŻ BNP Paribas na podstawie badań instytutu GfK, na przestrzeni 15 lat zmniejszyliśmy zakupy ziemniaków i pieczywa blisko o połowę.

- Prawie 40-procentowy spadek zanotowały mąka i cukier. Zmniejszyło się również spożycie olejów i tłuszczów, warzyw oraz jaj - o ponad 20 proc. Spada spożycie niskoprzetworzonych produktów żywnościowych. Zmiany te wynikają z bogacenia się społeczeństwa i rosnącej popularności żywienia się poza domem - podkreśla Dariusz Winek, dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.

Z raportu wynika, że kupujemy znacznie więcej wody w butelkach, której spożycie wzrosło aż trzykrotnie. Polacy jedzą więcej czekolady (o 150 proc.), wędlin wysokogatunkowych (o 56 proc.) i makaronów (o 16 proc.). Chętniej sięgają również po soki owocowe (o 19 proc.).

Dowiedz się więcej na temat: zdrowie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »