Polak kocha... kapsułkę
Mamy prawdziwy przełom w postaci galopującego wzrostu sprzedaży kapsułek z kawą: pojedynczych, hermetycznie zamkniętych porcji kawy do ekspresów ciśnieniowych - informuje "Puls Biznesu".
Według Wojciecha Kamińskiego, dyrektora ds. sklepów i e-sprzedaży z firmy Tchibo Warszawa, rynek kapsułek kawowych w Polsce, choć zapoczątkowany niedawno, bo w 2008 r., jest już wart 800 tys. euro rocznie.
- Szacuje się, że w 2009 r. sprzedanych zostało 13 mln kapsułek z kawą, a w tym roku sprzedaż może przekroczyć nawet 30 mln sztuk - twierdzi Kamiński.
Jak ciepłe bułeczki sprzedają się również nowoczesne ekspresy ciśnieniowe, w których przyrządza się taką kawę.
W 2008 r. w Polsce klienci kupili ponad 135 tys. automatycznych ekspresów ciśnieniowych, a w 2009 r. - już 147 tys. sztuk.
W ciągu minionych 12 miesięcy w Polsce sprzedano 81,4 tys ton kawy za 2,9 mld zł, podaje "Puls Biznesu".