Polki nie oszczędzają na kosmetykach
Polki nie oszczędzają na kosmetykach i tylko w tym roku wydadzą na nie kilkanaście miliardów złotych. Co piąty złoty trafia na preparaty do pielęgnacji włosów, co dziesiąty na produkty do malowania, podsumowuje "Puls Biznesu".
Kosmetyki nęcą nie tylko zapachem, ale także kolorami. Szczególnie te drugie przyciągają polskie klientki, których wprawdzie nie stać na drogie perfumy, ale które mogą sobie pozwolić np. na dobrej jakości lakier do paznokci.
Kosmetyki kolorowe, czyli właśnie szminki, podkłady, lakiery do paznokci i cienie do powiek, są jednym z najszybciej rosnących segmentów rynku kosmetyków.
Na koniec października 2013 r. za ostatnie 12 miesięcy ich sprzedaż urosła wartościowo o 9 proc., do 990 mln zł - wynika z danych firmy badawczej Nielsen, na które powołuje się "Puls Biznesu". Za wzrost odpowiadają przede wszystkim produkty do koloryzacji oczu, a wśród nich kredki.
Zdaniem Józefa Szmicha, prezesa Delia Cosmetics, ciągle działa efekt szminki, który polega na tym, że w kryzysie, nie mogąc pozwolić sobie na większe wydatki, Polki szukają przyjemności w mniejszych.