Polska bierze na cel zupełnie nowe rynki

Prawie 25 mln zł dostała Agencja Rynku Rolnego na promocję polskiej żywności za granicą. Obecnie na półmetku jest realizacja branżowego programu promocji. Pierwsze efekty już widać, wiele firm zdobyło nowe rynki zbytu dla swoich produktów.

Jak poinformowała dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej ARR i kierownik projektu Agnieszka Rembisz, ARR zajmuje się promowaniem polskich firm i polskich produktów rolno-spożywczych na wielu rynkach zagranicznych. M.in. realizowany jest "branżowy program promocji branży polskich specjalności żywnościowych". Obliczony jest on na 3 lata, potrwa jeszcze do lutego 2015 roku.

Program ma pomóc firmom w promowaniu marki własnych produktów i nawiązywaniu kontaktów. Wystawca może też liczyć na dofinansowanie uczestnictwa w tragach czy szkoleniach. Dotychczas z tego programu skorzystało ok. 40 firm.

Reklama

Rembisz wyjaśniła, że promowanie firm odbywa się pod szyldem stoiska narodowego, choć każdy z wystawców w jego ramach ma oddzielny stend. Wcześniej polskie firmy były rozmieszczane w różnych miejscach targów i z tego powodu mało widoczne. Jej zdaniem taka forma prezentacji wyrobów zyskuje coraz większą akceptację wystawców. Program jest realizowany w Rosji, na Ukrainie, w Niemczech, Francji, Chinach i Emiratach Arabskich.

Rembisz zaznaczyła, że wsparcie producentów żywności już przynosi efekty. Na półmetku programu została przeprowadzona ankieta, w której dotychczasowi jego uczestnicy ocenili skuteczność prowadzonych działań przez Agencję. Wynika z niej, że 75 proc. firm nawiązało kontakty handlowe, 58 proc. zdobyło nowe rynki zbytu, a 25 proc. odnotowało zwiększenie eksportu swoich towarów.

Dyrektor oceniła, że są to dobre wyniki, jeżeli weźmie się pod uwagę, że nawiązanie współpracy handlowej z Emiratami czy Chinami trwa wiele lat.

W projekcie uczestniczy głównie branża przetworów i produktów mięsnych, mleczarskich, słodyczy i przetworów zbożowych. Dzięki obecności na targach, niektóre z firm zdołały wypromować markę swoich produktów. Np. mało znana w naszym kraju firma "Słowianka", producent słodyczy jest już rozpoznawalna na rynku chińskim. Hitem stała się też wołowina, jabłka, płatki śniadaniowe czy wyroby mięsne - zaznaczyła Rembisz.

Dyrektor poinformowała, że obecnie ARR prowadzi nabór przedsiębiorców do udziału w misjach gospodarczych do Republiki Południowej Afryki (czerwiec 2014 r. przy okazji targów Africa's Big Seven), Hongkongu (sierpień 2014 r. przy okazji targów HKTDC Food Expo) oraz Kazachstanu (listopad 2014 r. - targi World Food Kazachstan).

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Chiny | Agencja Rynku Rolnego | RPA | Kazachstan | eksport | handel | żywność | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »