Polska firma chce podbijać Włochy. Wprowadza tam swoją markę
Marka Mohito należąca do polskiej grupy LPP zadebiutowała we Włoszech. Pierwszy sklep stacjonarny uruchomiono półtora roku po tym, jak ruszył sklep online dostępny.
Pierwszy włoski sklep Mohito rozpoczął działalność w czwartek w Marcon koło Wenecji. W kwietniu Mohito uruchomi jeszcze jeden salon - w Mediolanie.
Wchodzące w skład portfolio grupy Mohito jest trzecią marką LPP obecną we Włoszech. Jesienią ubiegłego roku w Mediolanie zadebiutował Reserved, który jest tam już obecny w dwóch lokalizacjach. Z kolei Sinsay ponad roku temu zadebiutował w Marcon.
"Od czasu zmiany naszej strategii rozwojowej, jaka nastąpiła przeszło rok temu, coraz śmielej stawiamy kroki w południowej części Europy, która dla branży modowej pozostaje rynkiem konkurencyjnym, ale też coraz bardziej otwartym na świeże propozycje modowe. Jestem przekonany, że Mohito powtórzy sukces Sinsay oraz Reserved i przypadnie do gustu włoskim klientkom, dlatego planujemy dalszy rozwój powierzchni sprzedażowej Mohito w rejonie basenu Morza Śródziemnego" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.
Jak podała spółka, zmiana strategii przyspieszyła plany rozwoju LPP na rynkach europejskich, takich jak Włochy, Grecja czy Wielka Brytania. W 2023 r. spółka otworzyła trzy nowe lokalizacje Reserved w Londynie, a w maju zamierza tam uruchomić kolejny sklep marki w Westfield White City.
Po publikacji informacji o ekspansji na nowym rynku kurs akcji LPP pozostał stabilny. Od początku roku z kolei spółka zyskała 13,5 proc.