Polska Izba Handlu chce, by UOKiK i Komisja Etyki Reklamy prześwietliły reklamy Biedronki
Polska Izba Handlu (PIH) wysłała do Komisji Etyki Reklamy i UOKiK-u pisma w dotyczące kampanii reklamowej sklepów Biedronka "Swoje chwalimy. Najlepsze polskie produkty znajdziecie w Biedronce". PIH chce zbadania zgodności z prawem tych reklam, bo mogą one wprowadzać konsumentów w błąd.
- Uczestniczący w niej przedstawiciele producentów sugerują w swoich wypowiedziach, że produkty wytwarzane przez ich firmy dostępne w wymienionej sieci mają lepszą jakość niż w innych sieciach, np. przykładowy cytat: "nie znam odbiorcy, który stawiałby wyższe wymagania dla swoich produktów jak Biedronka". Może to nasuwać wniosek, iż produkty dostępne u innych odbiorców (w innych sieciach) są gorszej jakości - mówi prezes Polskiej Izby Handlu Waldemar Nowakowski.
Podkreśla, że kampania ta może u przeciętnego konsumenta wywołać przekonanie, że taki sam towar w Biedronce, jest lepszej jakości lub świeższy niż ten sam asortyment w innym sklepie.
- Nasuwają się zatem pytania, czy nie jest to reklama nieuczciwa, albo czy sieć nie stosuje w relacjach z producentami niejednolitych warunki umów, stwarzając przedsiębiorcom różne warunki konkurencji? Pierwszy przypadek stanowiłby naruszenie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, drugi byłby naruszeniem ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - oceniają eksperci Polskiej Izby Handlu.
Więcej informacji - portalspozywczy.pl