Polska liderem w... Europie Zachodniej
Z najnowszego raportu Nielsen European Growth Reporter, pokazującego dynamikę sprzedaży produktów szybko zbywalnych (FMCG - żywność, używki, chemia gospodarcza) w Europie, wynika, że w trzecim kwartale ich konsumpcja w Polsce należała do najszybciej rosnących spośród wszystkich krajów UE - informuje "Puls Biznesu".
Wartościowo sprzedaż dóbr szybko zbywalnych w naszym kraju wzrosła aż o 5,8 proc. wobec analogicznego okresu 2008 r. Większy od polskiego wzrost wartości sprzedaży produktów FMCG zanotowały m.in. Turcja (wzrost o 11,3 proc.) i Norwegia (5,9 proc.).
Co ciekawe, Nielsen w raporcie zalicza Polskę nie do regionu Europy Wschodniej, lecz do Europy Zachodniej. "Z danych wynika, ze wiodącymi pod względem wzrostu sprzedaży dóbr FMCG krajami Europy Zachodniej są Turcja, Norwegia, Polska, Szwecja, Holandia, Wielka Brytania i Austria" - przytacza "PB" fragment raportu Nielsena.
Czytaj również: