Polska opakuje Europę
Za dwa lata wartość polskiego rynku produkcji opakowań sięgnie 6 miliardów euro. Według "Pulsu Biznesu", Polska ma zagwarantowaną pozycję lidera.
Jak czytamy, nasze opakowania wygrywają ceną z chińskimi i jakością z zachodnimi. Nasi producenci chwalą się, że konkurują też z europejskimi przedsiębiorcami nowoczesnym designem. A jeszcze 20 lat temu zagraniczni konkurencji nie dawali polskim firmom w tej branży szans.
Przez ten czas, zdaniem "Pulsu Biznesu" rodzima branża opakowań przeszła prawdziwą metamorfozę. Według gazety, eksport napędzi wzrost branży, obecnie polski rynek produkcji opakowań jest wart 4 miliardy euro, czyli 16 miliardów złotych. Za dwa lata będzie to już 6 miliardów euro.
Polskie firmy podpisują coraz bardziej lukratywne kontrakty z zachodnimi dystrybutorami i dostarczają opakowań dla międzynarodowych koncernów z branży spożywczej, chemicznej i kosmetycznej. Do sukcesów polskich wytwórców - czytamy w "Pulsie Biznesu" - przyczynił się też kryzys, gdyż zachodni odbiorcy szukają tańszych dostawców. Więcej - w "Pulsie Biznesu".