Polska proponuje zmiany dla pasażerów. "Skończy się chodzenie po sądach"

Jest szansa na wprowadzenie jasnych przepisów dla podróżujących liniami lotniczymi - zapewnił w Luksemburgu, przed posiedzeniem unijnych ministrów, kierujący resortem infrastruktury Dariusz Klimczak. Chodzi o włączenie do przepisów regulujących prawa pasażerów ponad 30 zmian, jakie proponuje Polska. - Chcemy zadbać od A do Z o pasażera - cytuje ministra PAP.

Dariusz Klimczak przewodniczy posiedzeniu ministrów odpowiedzialnych za transport. Podczas dzisiejszego spotkania spotkania jest szansa na wprowadzenie ponad 30 zmian, które - jak podkreślił - mają wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów. Na liście propozycji polskiej prezydencji znalazły się nowe wielkości odszkodowań, możliwość korekty danych na bilecie czy pomoc tym, których lot został odwołany.  

Prawa pasażerów. Polska proponuje

Jednym z głównym tematów spotkania w Luksemburgu jest reforma przepisów regulujących prawa pasażerów linii lotniczych. Polska prezydencja zaproponowała wydłużenie do czterech godzin czasu opóźnienia, po jakim pasażerom przysługuje odszkodowanie. Obecnie mogą się o nie ubiegać po trzech godzinach. Zmiana ma zapobiec odwoływaniu lotów i zwiększyć szanse na dotarcie podróżujących do celu.

Reklama

Kolejną propozycją jest ustanowienie wyższych odszkodowań dla "wszystkich tych, którzy spotkają się z odwołanym lotem lub opóźnionym lotem". "Po 21 latach wreszcie jest szansa na zamknięcie tematu i wprowadzenie jasnych, czytelnych przepisów dla wszystkich, którzy podróżują nie tylko po Europie, ale także po świecie. Wreszcie skończy się chodzenie po sądach" - argumentował cytowany przez PAP minister.

Luksemburg. Kolejna próba porozumienia

Tematem spotkania jest omówienie propozycji zmian w rozporządzeniu UE261 - prawie, które obecnie chroni pasażerów przed konsekwencjami opóźnień i odwołań lotów. “Celem jest sprecyzowanie często niejasnego brzmienia przepisów” - wyjaśniał niemiecki portal branży lotniczej Airliners. 

Zmiana praw pasażerów linii lotniczych jest dyskutowana w Unii Europejskiej od lat. Dotychczasowe rozmowy nie zakończyły się  osiągnięciem porozumienia. Airliners wskazuje, że obecne przepisy zachęcają przewoźników do wcześniejszego odwoływania lotów, tak by nie płacić odszkodowań. Co nie leży w interesie pasażerów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pasażerowie | linie lotnicze | prawa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »