Polska wódka już nie bryluje na świecie

Prawda jest smutna.W morzu światowych alkoholi, wbrew obiegowym opiniom, nasze marki niewiele znaczą. Alkohol znad Wisły rzadko trafia do kieliszków na całym globie - ubolewa "Puls Biznesu".

Z najnowszego zestawienia 100 najsilniejszych marek mocnych alkoholi premium na świecie (Impact Databank) wynika, że polskie marki wódek są daleko od podium. Najwyżej notowany jest Sobieski (Grupa Belvedere), który według danych za 2010 r. zajmuje 32. miejsce na świecie ze sprzedażą na poziomie 3,1 mln 9-litrowych kartonów.

Słynna Wyborowa (Grupa Pernod Ricard) zajmuje dopiero 57. miejsce ze sprzedażą na poziomie 1,8 mln kartonów. W pierwszej setce mamy też jeszcze Luksusową (1,1 mln k.)

Na światowych rynkach dominuje zaś Johnnie Walker (whisky), przed Smirnoffem (wódka) i Hennessy (koniak). Abyśmy znowu brylowali, potrzebna jest pomoc państwa - apeluje rodzima branża. I prosi o symbol: w czasie polskiej prezydencji w UE wznośmy toasty naszą wódką, a nie francuskim szampanem - relacjonuje "Puls Biznesu".

Reklama
PAP
Dowiedz się więcej na temat: alkohol | puls | polska wódka | Polskie | wódka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »