Polski drób podbija kolejny azjatycki rynek

Na początku sierpnia delegacja polskich producentów drobiu wzięła udział w targach Vietfood & Beverage 2016 w Ho Chi Minh (d. Sajgon). Przedstawiciele branży odbyli szereg spotkań z potencjalnymi odbiorcami polskiego drobiu na rynku wietnamskim oraz z reprezentantami lokalnej administracji.

Polskie stoisko było największym i jednym z najczęściej odwiedzanych na targach. Rodzimego drobiu próbowała m.in. Minister, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Przemysłu i Handlu Socjalistycznej Republiki Wietnamu Kim Thoa.

Polska wysłała w 2015 r. do Wietnamu produkty rolno-spożywcze o wartości 100 mln Euro.

Największy udział w zeszłorocznym eksporcie, bo aż 30 proc., stanowiły produkty mleczarskie i ryby. Rynek wietnamski jest otwarty dla polskich towarów, w tym drobiu. Aktualnie już kilku znaczących eksporterów wysyła tam regularnie swoje wyroby.

Reklama

Jednak potencjał tego rynku nie jest wciąż w pełni wykorzystany - drób stanowi obecnie 2 proc. wartości polskiego eksportu do Wietnamu, a jego wolumen jest o połowę mniejszy niż w latach 2009/2010. Dlatego też przedstawiciele Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej postanowili promować wysokiej jakości mięso drobiowe właśnie podczas jednej z największych imprez targowych w tym rejonie.

Targi Vietfood & Beverage to jedno z największych tego typu wydarzeń, organizowanych cyklicznie w Wietnamie. Za każdym razem wydarzenie gromadzi rzeszę wystawców z różnych zakątków świata, chcących promować swoje produkty na rynku azjatyckim. Celem udziału w targach polskiej delegacji było promowanie wysokiej jakości mięsa drobiowego wyprodukowanego zgodnie z jednymi z najbardziej restrykcyjnych na świecie europejskimi normami. Promowany był także system jakości QAFP (Quality Assurance for Food Products).

Eksperci z Polski, w tym przedstawiciele Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej oraz przedstawiciele zrzeszonych w niej firm, nawiązali wiele kontaktów mogących zaowocować rozwojem współpracy biznesowej. Dodatkowo, odwiedzający stoisko KRD-IG, mieli okazję wziąć udział w pokazach kulinarnych i degustacji dań przygotowanych na bazie mięsa drobiowego przez uznanego szefa kuchni Artura Moroza.

Duża impreza targowa, która zgromadziła w mieście przedstawicieli biznesu z różnych części Wietnamu, była też świetną okazją do organizacji branżowego seminarium poświęconego specjalistycznym zagadnieniom związanym z systemem produkcji drobiu w Europie, jego jakością i zasadami certyfikacji QAFP, a także możliwością wymiany handlowej z Wietnamem w tym zakresie. Wsparcia przy organizacji seminarium organizatorom kampanii udzieliła Ambasada Rzeczypospolitej Polski w Hanoi. Na seminarium zaproszeni zostali lokalni dystrybutorzy i przetwórcy drobiu, w tym osoby odpowiedzialne za import mięsa do Wietnamu, oraz przedstawiciele lokalnej administracji.

W spotkaniu uczestniczyli m.in. Ambasador RP w Hanoi Barbara Szymanowska, z-ca Prezesa Agencji Rynku Rolnego Jarosław Ołowski oraz Radca Ekonomiczny w Ambasadzie RP w Hanoi Mariusz Boguszewski. - Jesteśmy mile zaskoczeni, że nasza oferta spotkała się z tak pozytywnym odbiorem w Wietnamie.. Widzimy duży potencjał tego rynku i jesteśmy przekonani, że prowadzone działania przyniosą realne efekty w kierunku wzrostu eksportu. Spotkania, które mieliśmy okazję tu odbyć, pozwoliły nam lepiej poznać oczekiwania odbiorców i specyfikę tego rynku - podsumowuje Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG.

Wydarzenia w Ho Chi Minh były pierwszymi z zaplanowanych na trzy lata działań w Wietnamie realizowanych w ramach finansowanej ze środków Unii Europejskiej kampanii "Europejski drób - w jakości siła". Kolejna wizyta i działania promocyjne w tym kraju odbędą się jesienią. Kampania promocyjno - informacyjna prowadzona jest także w Chinach, Hongkongu i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Dowiedz się więcej na temat: Azja | eksport | Ho Chi Minh | rolnictwo | polski drób
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »