Polski dyskont chce podbić niemiecki rynek. W planach aż 2 tys. sklepów

Pepco, polska sieć dyskontów niespożywczych, planuje gigantyczną ekspansję na niemieckim rynku. W planach jest otwarcie aż 2 tys. placówek. Na razie jest 18 sklepów w różnych miastach.

Pepco podpisało 17 umów najmu z ECE Marketplaces na otwarcie nowych sklepów w centrach handlowych. Rozpoczęcie działalności następnych placówek zaplanowano na najbliższe tygodnie. Sklepy mają zająć łącznie 9,5 tys. metrów kwadratowych powierzchni, o czym donosi Bankier.pl.

Pierwszy nowy sklep Pepco w centrum ECE zostanie otwarty 17 sierpnia 2023 w Rathaus-Center Dessau. Kolejne oddziały są planowane m.in. w Chemnitz, Hamburgu, Stuttgarcie i Altmarkt-Galerie w Dreźnie.

Szansa dla obu stron

CEO ECE Marketplaces, Joanna Fisher, wskazała, że współpraca z Pepco pozwala centrom handlowym dostosować się do zmian w handlu detalicznym. - Wraz z partnerstwem z ECE Marketplaces, Pepco ma szanse na dalszy rozwój i zyskanie nowych klientów w Niemczech - zauważyła.

Reklama

- Jesteśmy szczęśliwi, że dzięki naszej współpracy z ECE będziemy mogli oferować nasze wysokiej jakości produkty w stale niskich cenach w jeszcze większej liczbie lokalizacji w Niemczech w nadchodzących miesiącach. Naszym celem jest być blisko wszystkich potencjalnych klientów, a otwarcie 17 sklepów w centrach handlowych ECE w całych Niemczech to tylko jeden z wielu kolejnych kroków - powiedział Patrick Steiger, dyrektor operacyjny Pepco w Niemczech.

Planowana ekspansja na rynek niemiecki stanowi ważny krok w rozwoju sieci w Europie. Rozszerzenie działalności może umocnić pozycję Pepco jako jednego z wiodących graczy w branży dyskontów niespożywczych w regionie.

Polska spółka z południowoafrykańskim kapitałem

Pepco rozpoczęło swoją działalność w Polsce w 1999 roku, początkowo jako oddział brytyjskiej firmy Brown&Johnson. Następnie zostało przejęte przez południowoafrykańską firmę Pepkor. Obecnie jest częścią grupy Pepco Group, której właścicielem jest Stenhoff International Holdings, światowy gigant meblarski z siedzibą w Sandton w RPA, wyspecjalizowany w logistyce i aranżacji wnętrz. Do koncernu należy również sieć Poundland, mająca w swojej ofercie sklepy Dealz.

Pepco zadebiutowało na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2021 roku.

Grupa posiada blisko 4 tys. sklepów na całym świecie w 19 europejskich miastach. Sieć działa w takich europejskich krajach, jak Czechy, Rumunia, Chorwacja, Słowenia, Estonia, Bułgaria, Serbia, Austria, Hiszpania, Grecja, Włochy, Słowacja, Litwa, Łotwa i Węgry. W maju sieć zadebiutowała w Portugalii.

Oprac. KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Pepco | Niemcy | dyskonty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »