Polskie słodycze mają wzięcie za granicą
Wśród polskich hitów eksportowych tradycyjnie znajdują się słodycze. W wielu krajach świata wciąż rośnie zapotrzebowanie na nasze czekolady i cukierki.
Słodycze przygotowywane przez polskich producentów nie tylko w Polsce, ale także za granicą cieszą się ogromną popularnością. W ostatnim czasie wzrósł eksport słodyczy pochodzących z Polski.
W pierwszym kwartale 2015 roku zapotrzebowanie na czekoladę zwiększyło się o 4 proc., a wzrost zanotowały także inne słodycze. Do popularnych słodyczy pochodzących z Polski należy ptasie mleczko, w tym to najpopularniejsze - waniliowe, nadziewane lizaki, biszkopty z galaretką oblane czekoladą, śliwki w czekoladzie, smakowe cukierki, czy też pączki.
Mimo, że na polskim ranku największym zainteresowaniem cieszą się czekolady to praliny, ciastka, wafelki, draże, czy cukierki, starają im się dotrzymać kroku. Coraz popularniejsze na polskim rynku są produkty nadziewane, wśród których dużą popularnością cieszą się cukierki i lizaki.
Konkurencja na rynku jest coraz większa, na co ogromny wpływ ma wzrost wymagań konsumentów. Producenci przykładają więc coraz większą wagę do jakości przygotowywanych produktów.
- Konkurencja na polskich rynkach stale rośnie, dlatego tak ważne jest kupowanie produktów od producentów, którzy wyznaczają wysokie standardy. Warto zwrócić uwagę na zawartość naturalnych barwników i aromatów w słodyczach, ważna jest także zawartość witamin - mówi Daniel Argasiński, dyrektor zarządzający Argo, producenta słodyczy w Polsce.
- Bardzo ważne jest tworzenie produktów, w oparciu o tradycyjne, sprawdzone receptury. Nie należy zapominać jednak o tym, aby odpowiadać na potrzeby konsumentów. Lokalny producent, w odróżnieniu od międzynarodowych koncernów, może szybciej zareagować na zmieniające się preferencje konsumentów i regularnie proponować im nowości - dodaje.
Słodycze pochodzące z Polski są eksportowane do ponad 60 krajów, a zapotrzebowanie na nie wciąż rośnie.
Więcej informacji na portalspozywczy.pl