Reklama

Potężna awaria kas fiskalnych. Wstrzymana sprzedaż m.in. w wielu kinach i restauracjach

Niedziałające kasy w sklepach. Wstrzymana sprzedaż w wielu kinach i restauracjach. Nowy rok dla wielu sprzedawców zaczyna się potężną awarią kas fiskalnych. Dotyczy ona drukarek Delio do kas fiskalnych dużego polskiego producenta firmy Novitus. Nie da się wystawić paragonów z właściwą datą.

Producent informuje, że pojawił się "błąd zegara", który blokuje możliwość wystawienia paragonów z właściwą datą. Firma już wie, na czym polega błąd i jak go usunąć. Niestety... trzeba fizycznie kasę zabrać do punktu serwisowego.

Firma Novitus przekonuje, że wszystkie oddziały serwisowe pracują non stop i że naprawa odbędzie się na koszt producenta. Najgorsze, że spółka rezerwuje sobie nawet kilka dni na usunięcie awarii, bo tłok w serwisach będzie spory.

To ma konsekwencje. Niektóre restauracje wstrzymały pracę. Sieć kin Multikino ogłosiła, że bilety można kupować tylko przez internet, a nie w kasach. Problemy są spore, bo bez paragonów nie da się handlować.

Reklama

Komunikat Novitusa: W dniu 1 stycznia 2020 w drukarkach DELIO wystąpił "błąd zegara" blokujący możliwość wystawienia paragonów z właściwą datą. Błąd został już zlokalizowany i określono sposób jego naprawy. Niestety niemożliwe jest dokonanie naprawy u Klienta i konieczna jest interwencja serwisu producenta. Procedura akcji serwisowej Novitus uruchomił specjalną akcję serwisową, a Oddziały Serwisu Novitus w całej Polsce pracują bez przerwy nad usuwaniem usterek i maksymalnym przyspieszeniem wszystkich napraw. Naprawa jest możliwa wyłącznie w serwisie i nie można jej wykonać zdalnie. Drukarki z usterką należy dostarczyć do Partnera Novitus opiekującego się urządzeniem, który zajmie się obsługą naprawy. Dane kontaktowe serwisu znajdują się w książce serwisowej drukarki na pierwszej stronie. Pprzewidywany czas i koszt naprawy Wszystkie koszty naprawy ponosi Novitus. Sam proces naprawy nie jest długotrwały, jednak ze względu na dużą ilość urządzeń, prawdopodobnie dojdzie do kolejkowania zleceń, dlatego trudno wskazać precyzyjny termin wykonania każdej naprawy. Serwisy Novitus oraz Partnerów Serwisowych pracują obecnie bez przerwy, aby zminimalizować czas oczekiwania. Szanowni Państwo, w ciągu 25 lat historii Novitus wprowadziliśmy na rynek ponad milion urządzeń fiskalnych i jest to pierwsza tego typu awaria. Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości problemu, jest nam bardzo przykro. Bardzo przepraszamy i robimy wszystko, aby zminimalizować negatywne skutki awarii dla wszystkich przedsiębiorców korzystających z urządzeń Delio.

Krzysztof Berenda

Opracowanie: Adam Zygiel

Czytaj więcej w RMF24

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »