Reklama

Powstała Grupa Wydawnicza Foksal

Nowo powstała Grupa Wydawnicza Foksal połączyła trzy wydawnictwa: W.A.B., Wilgę i Buchmanna, których większościowe pakiety w 2011 roku nabyła Grupa EM&F (NFI Empik Media & Fashion).

- To nasz sposób na rozwój i odpowiedź na zmiany na rynku książki, które przez jednych nazywane są kryzysem, a według nas chodzi o rewolucję technologiczną - powiedziała Beata Stasińska, odpowiedzialna za program wydawniczy grupy.

- Główny inwestor tych wydawnictw czyli grupa Empik Media & Fashion kupował wydawnictwa od niemal dwu lat. To naturalne, że wydawnictwa mające jednego większościowego udziałowca, w którymś momencie zaczynają realizować oczywiste synergie biznesowe - łączą siły wydawnicze, sprzedażowe i promocyjne, by jeszcze efektywniej docierać ze swymi książkami do czytelników, dodajmy - w kraju o bardzo niskim poziomie czytelnictwa. Skonsolidowanie trzech wydawnictw należących do EMF w jednej grupie wydawniczej jest naszą odpowiedzią na wyzwania czasu - powiedziała Stasińska.

Reklama

W Grupie Wydawniczej Foksal tożsamość wypracowana przez poszczególne wydawnictwa zostanie zachowana - pozostaną znaki firmowe, podobnie ich linie programowe. Zawarte przez nie umowy pozostają w mocy i będą realizowane. - Mamy w planach dołączenie do grupy nowych segmentów rynku, stworzenie nowych serii oraz imprintów (imprint to marka wydawnicza, w ramach jednego wydawnictwa, pod którą publikowany jest określony rodzaj książek - PAP). Dzięki temu ruchowi mówimy o nowym dużym podmiocie - Grupie Wydawniczej Foksal, którego łączny obrót - gdyby rzecz dokonała się w 2012 roku - wyniósł ponad 50 mln zł - mówiła Stasińska.

Grupa Wydawnicza Foksal planuje wydanie w 2013 roku 740 tytułów, w tym 350 nowych. Z nowych imprintów już w styczniu pojawiła się EROTICA, w której czytelnik znajdzie i klasykę literatury erotycznej i współczesne powieści. Osobny imprint powstanie dla literatury fantasy. Dzięki procesowi integracji trzech wydawnictw wzbogaciła się oferta książki dziecięcej, będącej domeną wydawnictwa Wilga. Buchmann wniósł do grupy długą listę książki albumowej i sensacyjnej.

- W.A.B. zaś rozpoczyna rok świetnymi "Podróżniczkami" - zawierającymi portrety pierwszych kobiet-odkrywczyń i globtroterek, nowym wydaniem głośnego debiutu Marii Nurowskiej "Po tamtej stronie śmierć", niekonwencjonalnym poradnikiem "Ekonomia miłości" i nieznanym w Polsce arcydziełem francuskiego autora o bliskowschodnich korzeniach Alberta Cossery'ego o jakże aktualnym tytule "Szyderstwo i przemoc". Sezon wiosenny rozpocznie się publikacją dojrzałego debiutu powieściowego "Ludzka rzecz" Pawła Potoroczyna. Jesienią zaś ukażą się dwie powieści Mo Yana, głośne "Czerwone sorgo" i "Żaby" - wymieniła Stasińska.

Stasińska przypomniała też, że w grudniu ogłoszono zamknięcie działalności jednego z największych polskich wydawnictw - Świata Książki. - To znak przemian na polskim rynku, podobnych do tych, jakie przechodzi cały świat. W zeszłym roku doszło do połączenia kilku domów wydawniczych w Stanach Zjednoczonych. Niedawno francuski Gallimard kupił duże i obecne od lat na rynku wydawnictwo Flammarion. Polski rynek książki powinien przygotować się na odkładane już kilkakrotnie wejście Amazona, również pod względem ustawodawczym. Na razie jednak ma problem z tym, co pozostało po Świecie Książki: czyli ogromną liczbą niesprzedanych egzemplarzy, które niedługo mogą pojawić się w punktach taniej książki. Nie ułatwi to sprzedaży książek nowych, a czytelnik zastosuje racjonalną strategię, aby kupować jak najtaniej - dodała Stasińska.

Grupa Wydawnicza Foksal ma siedzibę w budynku przy ul. Foksal 17 należącym do Państwowego Instytutu Wydawniczego, który w lutym zeszłego roku został postawiony w stan likwidacji. - Wynajmujemy od PIW-u dwa piętra budynku, które wcześniej zajmowała firma brokerska. Redakcja PIW nadal mieści się w tym samym budynku, tam gdzie dotąd - dodała Stasińska.

Sprawdź bieżące informacje z rynku mediów na stronach Biznes INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »