Premier Morawiecki: Pesa to prawdziwy diament polskiego przemysłu

Fot. Tytus Żmijewski
Fot. Tytus Żmijewski PAP
W tej chwili w bydgoskiej fabryce PESA trwa produkcja kolejnych tramwajów dla Kijowa, Śląska, Torunia i rumuńskiego Iasi. Dostawy pojazdów dla tego ostatniego miasta rozpoczną się w najbliższym czasie.   Koszyce, drugie co do wielkości miasto  Słowacji, ma 250 tysięcy mieszkańców. w tej chwili na miejskich liniach eksploatowanych jest około 130 tramwajów, wyprodukowanych przez Tatrę i Pragoimex. Rozstrzygnięty właśnie przetarg to największy od lat program wymiany taboru w mieście. PESA będzie miała 22 miesiące od daty podpisania umowy na dostawę pierwszego nowego tramwaju, a 10 sztuk powinno trafić do Koszyc w II połowie 2023 roku.
W tej chwili w bydgoskiej fabryce PESA trwa produkcja kolejnych tramwajów dla Kijowa, Śląska, Torunia i rumuńskiego Iasi. Dostawy pojazdów dla tego ostatniego miasta rozpoczną się w najbliższym czasie. Koszyce, drugie co do wielkości miasto Słowacji, ma 250 tysięcy mieszkańców. w tej chwili na miejskich liniach eksploatowanych jest około 130 tramwajów, wyprodukowanych przez Tatrę i Pragoimex. Rozstrzygnięty właśnie przetarg to największy od lat program wymiany taboru w mieście. PESA będzie miała 22 miesiące od daty podpisania umowy na dostawę pierwszego nowego tramwaju, a 10 sztuk powinno trafić do Koszyc w II połowie 2023 roku.
W sumie PESA wyprodukowała prawie 800 tramwajów, z czego ponad 170 na eksport. Wożą one pasażerów w Kijowie, Moskwie, Kaliningradzie, Sofii węgierskim Seged i rumuńskim Cluj oraz większości polskich miast /Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Szczecin, Częstochowa, Katowice, Bydgoszcz, Toruń, Gorzów Wlp. i Elbląg./
W sumie PESA wyprodukowała prawie 800 tramwajów, z czego ponad 170 na eksport. Wożą one pasażerów w Kijowie, Moskwie, Kaliningradzie, Sofii węgierskim Seged i rumuńskim Cluj oraz większości polskich miast /Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Szczecin, Częstochowa, Katowice, Bydgoszcz, Toruń, Gorzów Wlp. i Elbląg./
Tramwaje PESA jeżdżą również w rumuńskim Cluj, a w tej chwili PESA produkuje pojazdy dla Iasi. Spółka zakończyła już testy homologacyjne pierwszego Swinga dla Iasi, a pierwsze tramwaje wyjadą z Bydgoszczy do Rumunii jeszcze w lipcu. Spółka wygrała również przetargi na dostawę tramwajów dla Koszyc na Słowacji i dla stolicy Bułgarii, Sofii.
Tramwaje PESA jeżdżą również w rumuńskim Cluj, a w tej chwili PESA produkuje pojazdy dla Iasi. Spółka zakończyła już testy homologacyjne pierwszego Swinga dla Iasi, a pierwsze tramwaje wyjadą z Bydgoszczy do Rumunii jeszcze w lipcu. Spółka wygrała również przetargi na dostawę tramwajów dla Koszyc na Słowacji i dla stolicy Bułgarii, Sofii.
PESA zaproponowała Craiova tramwaje Twist nowej generacji, które są projektowane jako punkt wyjścia dla dla całej rodziny pojazdów o roboczej nazwie Tram.eu. Modułowość tej konstrukcji będzie umożliwiała, w zależności od oczekiwań klienta, nie tylko dowolnie zabudowywać wnętrze, ale także wyposażać tramwaje w nowoczesne systemy dobrane do lokalnych warunków technicznych i potrzeb.  PESA Twist Craiova to tramwaje jednokierunkowe, o długości 27m, z 58 miejscami siedzącymi i przestrzenią dla niepełnosprawnych, wyposażone w systemy diagnostyczne, klimatyzację, Wi Fi czy gniazda USB.  - Projekt Twista dla Craiova to najnowocześniejszy nasz tramwaj. Jesteśmy gotowi do budowy prototypu, po testach i homologacji rozpoczniemy produkcję, a zakończenie dostaw zgodnie z umową nastąpi 22 miesiące od daty podpisania umowy. - dodała Hanna Wiśniewska  - Sibru, przedstawicielka PESA na rynku rumuńskim.
PESA zaproponowała Craiova tramwaje Twist nowej generacji, które są projektowane jako punkt wyjścia dla dla całej rodziny pojazdów o roboczej nazwie Tram.eu. Modułowość tej konstrukcji będzie umożliwiała, w zależności od oczekiwań klienta, nie tylko dowolnie zabudowywać wnętrze, ale także wyposażać tramwaje w nowoczesne systemy dobrane do lokalnych warunków technicznych i potrzeb. PESA Twist Craiova to tramwaje jednokierunkowe, o długości 27m, z 58 miejscami siedzącymi i przestrzenią dla niepełnosprawnych, wyposażone w systemy diagnostyczne, klimatyzację, Wi Fi czy gniazda USB. - Projekt Twista dla Craiova to najnowocześniejszy nasz tramwaj. Jesteśmy gotowi do budowy prototypu, po testach i homologacji rozpoczniemy produkcję, a zakończenie dostaw zgodnie z umową nastąpi 22 miesiące od daty podpisania umowy. - dodała Hanna Wiśniewska - Sibru, przedstawicielka PESA na rynku rumuńskim.
- Wygrane przetargi w rumuńskich Iasi i Craiova oraz słowackich Koszycach to efekt konsekwentnie realizowanej strategii, która zakłada zwiększanie naszej obecności na rynkach zagranicznych. Z myślą o eksporcie pracujemy również nad nową generacją tramwajów zaprojektowanych specjalnie na rynki europejskie. - podkreśla Marcin Grzyb, Dyrektor Sprzedaży LRV PESA Bydgoszcz.
- Wygrane przetargi w rumuńskich Iasi i Craiova oraz słowackich Koszycach to efekt konsekwentnie realizowanej strategii, która zakłada zwiększanie naszej obecności na rynkach zagranicznych. Z myślą o eksporcie pracujemy również nad nową generacją tramwajów zaprojektowanych specjalnie na rynki europejskie. - podkreśla Marcin Grzyb, Dyrektor Sprzedaży LRV PESA Bydgoszcz.
Polskie firmy inwestują w nowe paliwo, to wodórMarketNews24MarketNews24
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?