Primark ogłasza plany rozwoju w Polsce. Sieć otworzy kolejne sklepy
W latach 2022-23 sieć Primark planuje otwarcia nowych sklepów - w Krakowie, Katowicach, Łodzi i Wrocławiu, dzięki czemu do końca 2023 r. liczba salonów marki w Polsce bardzo mocno urośnie - napisały wiadomoscihandlowe.pl.
Primark ogłosił plany związane z otwarciem dwóch nowych sklepów w Polsce. Dla detalisty jest to kolejny przełomowy krok w nieustającej ekspansji w Europie oraz Stanach Zjednoczonych.
Dotychczas na polskim rynku działają dwa sklepy Primark zlokalizowane w Warszawie (20 sierpnia 2020 r.) i Poznaniu (6 maja 2021 r.). Na koniec tego roku firma planuje uruchomienie placówki w krakowskim centrum handlowym Bonarka City Center. Zaś w połowie 2023 r. ruszą aż trzy placówki. Pierwszy w połowie przyszłego roku w Silesia City Center w Katowicach, a dwa pozostałe na koniec roku w Magnolia Park we Wrocławiu i Manufakturze w Łodzi. W sumie na koniec 2023 r. sieć chce mieć w naszym kraju przynajmniej sześć sklepów.
Przedstawiciele sieci Primark podkreślają, że "sukces poprzednich otwarć, po wejściu sieci na polski rynek w 2020 r., pokazał, że formuła Primark, a w tym moda, artykuły gospodarstwa domowego oraz kosmetyki w korzystnych, niskich cenach trafiają w gusta polskich klientów."
- Mamy wielu fanów Primark w Polsce od momentu, kiedy otworzyliśmy sklep w Warszawie w 2020 r. i byliśmy zachwyceni reakcją klientów na otwarcie naszego sklepu w Poznaniu w zeszłym roku. Nowe umowy najmu stanowią ważne uzupełnienie naszego portfolio - mówi Maciej Podwojski, Lead w Primark na Polskę, Słowenię oraz Czechy
Nowe umowy odzwierciedlają plany rozwoju firmy na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Primark niedawno potwierdził wejście na rynek rumuński, ogłaszając otwarcie nowego sklepu w Bukareszcie, które planowane jest jeszcze w tym roku. Ponadto, detalista zapowiedział także otwarcie pierwszego sklepu na Słowacji, w Bratysławie, na początku 2023 r., a kraj ten będzie 16. rynkiem działalności marki.
Po udanym otwarciu 15 salonów w ostatnim roku finansowym, dalszy rozwój portfolio sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej stanowi element nieustannej szerszej ekspansji grupy Primark. W ubiegłym roku firma ogłosiła plany przyspieszenia jej tempa na rynku amerykańskim, bazując na wysokich obrotach i rosnącej świadomości marki, z zamiarem osiągnięcia poziomu około 60 sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat. Primark zamierza również wzmocnić swoją obecność we Francji, Włoszech i na Półwyspie Iberyjskim, aby w ciągu pięciu lat zwiększyć łączną liczbę sklepów sieci do 530.
Primark to międzynarodowy detalista, oferujący klientom odzież, a także kosmetyki i artykuły wyposażenia domu w korzystnych cenach. Firma powstała w 1969 r. w Irlandii pod nazwą Penneys, a obecnie posiada ponad 400 sklepów w 14 krajach w Europie i Ameryce Północnej i zatrudnia ponad 70 000 osób.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami