Producenci samochodów podnoszą ceny

Koncerny motoryzacyjne walczą o rentowność i obawiają się dalszego osłabiania złotego. Sprzedawcy aut nie wytrzymują huśtawki kursowej i żeby zwiększyć rentowność działalności, powoli podnoszą ceny, pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Koncerny motoryzacyjne walczą o rentowność i obawiają się dalszego osłabiania złotego. Sprzedawcy aut nie wytrzymują huśtawki kursowej i żeby zwiększyć rentowność działalności, powoli podnoszą ceny, pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Od początku roku podrożały auta osobowe i dostawcze w większości działających w naszym kraju firm. Wysokość podwyżek jest zróżnicowana. Popularne marki, takie jak Ford, Skoda, Toyota czy Peugeot zdrożały średnio o kilkaset złotych. W przypadku marek premium, takich jak Land Rover auta w podstawowej wersji są droższe o 2-3 tys. zł.

Więcej trzeba zapłacić również za niektóre modele Opla. Cena Corsy w najdroższej wersji wzrosła o 1,4 tys. zł. Według sprzedawców niemieckiej marki zmniejszone zostały także rabaty, które mają zachęcić klientów do kupna starego rocznika. Premia skurczyła się z 9 do 4,5 tys. zł. Skala podwyżek cen w Maździe, Toyocie i Renault to ok. 0,8 proc.

Reklama

Jak pisze "DGP" firmy nie chcą zdradzić po jakim kursie przeliczają obecnie zagraniczne waluty. Jednak nie kryją, że ostatnie miesiące, gdy kurs szybował w okolicach 4,50 zł za euro, obniżyły spodziewaną rentowność sprzedaży nawet o 10 proc. Większość importerów wciąż jest pod kreską, bowiem kalkulowali ceny w oparciu o kurs na poziomie 4,0 zł za euro.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »