Program promocji Polski do Unii Europejskiej
Rada Ministrów przyjęła "Program ramowy promocji zagranicznej procesu akcesji Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej (lipiec-grudzień 2000, 2001, 2002).
W dokumencie stwierdzono, że członkostwo Polski w UE jest strategicznym celem polityki zagranicznej polskiego rządu, który przyjął, że 31 grudnia 2002 r. jest datą gotowości Polski do członkostwa. Zasadniczym celem Programu jest rozpoczęcie akcji promocyjnej naszego kraju w krajach UE, skierowanej do instytucji unijnych oraz poszczególnych państw członkowskich i ich społeczeństw. Potrzeba opracowania takiego Programu wyniknęła także z konieczności wprowadzenia niezbędnych zmian zarówno do mechanizmu promowania Polski przez agendy państwa, jak i do kryteriów podejmowania i finansowania tej działalności ze środków publicznych w najbliższych latach.
W Programie przedstawiono m.in. zasady, cele oraz zaplecze organizacyjne i finansowe działań określonych w dokumencie. Ponadto określono sposób realizacji, popularyzowania oraz oceny skuteczności Programu. W załącznikach przedstawiono: harmonogram działań organizacyjnych, ramowy program finansowy na lata 2000-2002 oraz pilotażowy program wykonawczy.
Łączne koszty realizacji Programu (na wymienione lata) oszacowano na 84.520.000 zł.