Przede wszystkim samochody

W styczniu na product placement widzowie mogli się najczęściej natknąć w serialach nadawanych w Polsacie - wynika z badania firmy Pentagon Research, która pod kątem obecności logotypów produktów i firm przeanalizowała seriale czterech głównych stacji TV.

Największy potencjał posiadały seriale emitowane w Polsacie - pod względem liczby, czasu, jak i wartości medialnej. Łączny czas poświęcony ekspozycjom produktów w serialach w tej stacji kosztowałby reklamodawców niemal 2 mln złotych. Polsatowskie seriale wyróżniała największa liczba ekspozycji (szczególnie "Świat według Kiepskich"). Przede wszystkim jednak były to produkty wymyślone na potrzeby fabuły, nie istniejące na realnym rynku, jak np. piwo "Mocne Full" w serialu "Świat według Kiepskich".

Produktom "realnym" najwięcej czasu poświęcono w TVN. Serial "W-11" emitowany w tej stacji wygenerował największą wartość reklamową. W tej produkcji, podobnie jak w serialu "Detektywi", jest dużo scen, w których widoczne są marki samochodów. To z pewnością przyczyniło się do wyniku. Pod względem wartości liczą się także "M jak miłość" z TVP 2, "Na Wspólnej" oraz "Odwróceni" (TVN).

Reklama

W serialach można było przede wszystkim zobaczyć marki samochodów - motoryzacja ma aż 85,91 proc. udziału w serialowym product placement. Audi, Seat oraz VW wygenerowały dzięki temu zabiegowi najwyższą wartość medialną. Najwięcej ekspozycji natomiast zanotowały w styczniu BMW, Ford i VW. Marki samochodowe wypadły także najlepiej pod względem efektywności product placement. Po motoryzacji, najbardziej wartościowe medialnie sektory to telekomunikacja i elektronika oraz rozrywka, kultura i edukacja.

W trakcie badań uwzględniono zarówno jawne ekspozycje marek, jak i przypadki ich zasłonięcia, o ile nadal możliwa była identyfikacja brandu (choć te ostatnie stanowią znikomy procent eksponowanych marek). Pod uwagę wzięto również ekspozycje marek fikcyjnych. Produkty i marki fikcyjne, wykreowane na potrzeby scenariusza, stanowiły ok. 3/4 badanego rynku product placement.

Marki, których eksponowanie odnotowano w styczniu 2008 r., to Adobe, Alfa Romeo, Audi, Auto Moto, BMW, Citi Handlowy, Daewoo, Edox, Fiat, Ford, Galeria Ursus, Honda, Igristoje, Iveco, Jeep, Kia, Kropla Beskidu, Lajkonik, Lexus, Lonsdale, LOT, Mercedes, Moje Mieszkanie, Naj, Nałęczowianka, Nissan, Nokia, Opel, Pedigree, Pepsi, Peugeot, Polonez, Praktiker, Renault, Saab, Samsung, Seat, Siemens, Skoda, Star Alliance, Ślub i Wesele, TP, Tompi, Toyota, TVN, TVN 24, Volkswagen, Własny Dom. (IZ)

Brief.pl
Dowiedz się więcej na temat: Product placement | samochod | seriale | samochody | TVN SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »