Reklama

Przyszli baronowie Hollywood

Kto ma większy potencjał, by zbić w Hollywood majątek, niż piękna, światowej sławy piosenkarka? To proste - piękna, światowej sławy piosenkarka, która jeszcze przed trzydziestką może się pochwalić rolami w filmach, ma własną linię perfum i markę ubrań oraz wiele umów reklamowych.

Można powiedzieć, że to nowa rzeczywistość Hollywood, albo - w tym przypadku - życiorys Beyonce Knowles. W czasach, gdy gwiazd jest wiele a ich dochody maleją, chcący się dorobić celebryci muszą śpiewać, grać i robić wiele innych rzeczy, by osiągnąć sukces. Nikt nie potrafi tego robić lepiej niż 12 gwiazd z naszej listy przyszłych baronów Hollywood.

Reklama

Oprócz śpiewania i grania wiele osób z naszej listy ma w swoich życiorysach perfumy (patrz 50 Cent) lub linię ubrań (patrz Jessica Simpson). W przypadku Simpson większość z 20 mln dolarów, które zarobiła w zeszłym roku, pochodziła z jej imperium mody (butów, ubrań i dodatków). Inni użyczają swoich słynnych nazwisk i twarzy firmom (Taylor Swift) i studiom nagraniowym (Akon).

Na zdjęciach: Przyszli baronowie Hollywood

10 najbardziej przepłacanych gwiazd Hollywood

15 najlepiej opłacanych gwiazd

10 nieoczekiwanych powrotów gwiazd

Ile kosztuje ubranie gwiazdy?

Aby ustalić listę wschodzących baronów Hollywood, przyjrzeliśmy się najlepiej zarabiającym osobom poniżej 35. roku życiu, których dochody pochodzą z co najmniej dwóch branż (dla większej zwięzłości uwzględniliśmy dochody przed opodatkowaniem ze wszystkich działań związanych z rozrywką podjętych między 1 czerwca 2008 r. a 1 czerwca 2009 r.). Aby dostać się na listę, gwiazdy musiały mieć również potencjał, by w najbliższych latach stać się superprzedsiębiorstwami rozrywkowymi.

Weźmy na przykład utalentowaną wszechstronnie Knowles. W wieku niespełna 30 lat zgarnęła w ciągu roku około 87 mln dolarów dzięki zróżnicowanemu repertuarowi muzyki, filmu, mody i lukratywnych kontraktów reklamowych.

W ciągu roku do czerwca Knowles wydała podwójny album, zagrała w dwóch filmach ("Obsesja" i "Cadillac Records"), wystąpiła na ceremonii rozdania Oskarów oraz prezydenckim balu inauguracyjnym i rozpoczęła kolejne światowe tournée. Rozszerzyła również kolekcję mody, która obejmuje stroje codzienne oraz oficjalne, a także biżuterię i okulary. Beyonce do podpisanych już kontraktów z L'Oréal, Giorgio Armani i Samantha Thavasa dołączyła nowych sponsorów: Nintendo, Crystal Geyser oraz General Mills.

Równie wysoko na liście znalazła się powracająca na scenę Britney Spears, która w ciągu 12 miesięcy zarobiła 35 mln dolarów. Po publicznym upadku w 2007 r. niegdysiejsza królowa popu znów walczy o miejsca w sercach fanów i na playlistach. W ubiegłym miesiącu Billboard Magazine uznał ją za drugą najlepiej sprzedającą się gwiazdę początku XXI w. Jej świetnie sprzedająca się kolekcja perfum znika z półek, a ona sama poza sceną jest twarzą marki butów Candie.

Dalej mamy klub gwiazd, które zarobiły 18 mln dolarów: aktorkę Katherine Heigl oraz piosenkarkę i autorkę tekstów Taylor Swift. Heigl występowała na małym i dużym ekranie, prowadziła firmę produkcyjną (wraz ze swoją mamą, która jest również jej menadżerem) i podpisała kontrakty reklamowe. Swift w czasie, gdy nie jest zajęta nagrywaniem, występami i przyjmowaniem nagród, użycza swojej twarzy firmom takim jak Sony i L.e.i. Magazyn "Billboard" wybrał niedawno 20-letnią utalentowaną gwiazdę artystką roku 2009. Swift przetestuje zaniedługo swoje umiejętności aktorskie, debiutując u boku swojego eksmęża Taylora Lautnera, do którego wzdycha niejedna nastolatka, w romantycznej komedii Garry'ego Marshalla Walentynki.

10 modnych aplikacji na iPhone'a ze znanymi osobami

Lacey Rose

Dowiedz się więcej na temat: dochody | iphone | perfum | Hollywood | piosenkarka | baronowie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »