"Puls Biznesu": Polski drób znosi złote jaja

Polska branża drobiarska jest europejskim potentatem eksportowym. Mimo braku potężnych inwestorów, sprzedaż za granicę sięga 3,7 mld zł - donosi "Puls Biznesu".

W ciągu dekady Polska podwoiła produkcję drobiu, ale przede wszystkim została eksportowym potentatem - jesteśmy w pierwszej trójce wśród krajów UE.

Eksportujemy 500 tys. ton rocznie, czyli ok. 1/3 produkcji, gdy jeszcze w 2005 r. było to ledwie 40 tys. ton.

Według branży, zagranicznych klientów przyciągają wysoka jakość produktów i rozsądna cena, a także dość niskie koszty produkcji żywca.

Jak analizuje prezes Indykpolu Piotr Kulikowski, brak potężnych inwestorów - być może czekających z wejściem na wart miliardy zł rynek na konsolidację branży - może stanowić naszą przewagę konkurencyjną, bo jesteśmy elastyczni.

Reklama

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: puls | Polskie | rolnictwo | eksport | polski drób | Puls Biznesu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »