Reklamowy spór o potencję
Zdaniem Głównego Inspektora Farmaceutycznego polski producent leku wzmacniającego potencję nielegalnie promował swój specyfik, informuje "Życie Warszawy". Firma odpiera zarzuty i mówi, że działała w trosce o bezpieczeństwo pacjentów.
Maxigra (polski odpowiednik viagry) wydawana jest na receptę i zgodnie z prawem nie można jej reklamować. Tymczasem Polpharma zamieściła w grudniu w kilku najpoczytniejszych dziennikach ogłoszenia ze zdjęciem oryginalnego opakowania maxigry. W ten sposób - jak twierdzi - przestrzegała przed kupowaniem preparatu w innych miejscach niż apteki, bo lek zaczął być podrabiany.
Argumentacja producenta maxigry nie przekonuje GIF. - Zobowiązałam firmę do złożenia stosownych wyjaśnień w skróconym terminie, bo ogłoszenia zostały opublikowane na szeroką skalę w prasie z naruszeniem prawa, powiedziała "Życiu Warszawy" Zofia Ulz, główny inspektor farmaceutyczny.