Reklamuj się Polsko!

Nowoczesne miasta, młodzi ludzie, piękne zdjęcia - tak wygląda scenariusz spotu, który ma reklamować Polskę w CNN i BCC.

Nowoczesne miasta, młodzi ludzie, piękne zdjęcia - tak wygląda scenariusz spotu, który ma reklamować Polskę w CNN i BCC.

Jak donosi "Gazeta Wyborcza", promocja Polski w zachodnich mediach ma się rozpocząć 3 października. Projekt pilotuje Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która na tą kampanię dostała z resortu gospodarki 1,4 mln zł. Po ogłoszonym przetargu na scenariusz spotu PAIiIZ wybrała agencję reklamową Banah Group, która za swoją pracę dostanie 1 tys. zł.

W BBC ma się ukazać 400 spotów, w CNN 100. Dodatkowo kampania będzie prowadzona w tak prestiżowych dziennikach i tygodnikach jak - Financial Times", "Time Magazine", wciąż trwają rozmowy z "Business Week".

Reklama

- Zostaliśmy wyjątkowo potraktowani. To pierwsza międzynarodowa kampania telewizyjna Polski. Stacje mają nadzieję na dłuższą współpracę - tłumaczy pracownik z PAIIZ odpowiedzialny za projekt. Dodatkowo stacja BBC za cenę emisji spotów nakręci reklamówkę.

Cała akcja ma trwać sześć tygodni, a reklamy w gazetach mają się pojawić wraz z wiadomościami płynącymi z Polski po kolejnych turach wyborów, by spotkać się z większym zainteresowaniem czytelników.

Kampania ma kształtować pozytywne skojarzenia z naszym krajem. Będzie promować Polskę jako atrakcyjne biznesowo miejsce, jednak bez poruszania konkretnych kwestii gospodarczych takich jak ulgi podatkowe, podatki, rynek pracy. Grupą docelową są menedżerowie, pracownicy koncernów mający wpływ na podejmowanie decyzji.

- Planując spot, staraliśmy się odnieść do hasła zaproponowanego dla Polski przez światowego specjalistę od marketingu narodowego Wally'ego Ollinsa: "twórcze napięcie". Poza tym chcieliśmy się odciąć od kampanii innych krajów, gdzie mówi się o członkostwie w Unii Europejskiej, chwali się konkretnymi inwestycjami zagranicznymi, upycha dużo informacji (jak duży rynek, jak dużo studentów). My pokazujemy, że Polska leży w środku Europy (a to wcale nie jest dla obcokrajowców oczywiste), jest jej sercem, nadaje rytm całemu regionowi - tłumaczy Tomasz Chojnacki, dyrektor kreatywny agencji Banah Group.

Oficjalna premiera spotu przewidziana jest na 20 września.

INTERIA.PL/GW
Dowiedz się więcej na temat: scenariusz | cnn | kampania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »