Rekordowe przychody Aplisensu

W I kw. 2011 roku Grupa Aplisens odnotowała historycznie najwyższy poziom sprzedaży w pierwszym kwartale w porównaniu do ubiegłych lat i zakończyła I kw. 2011 roku przychodami w wysokości 13,6 mln zł, co oznacza wzrost o 28% r/r.

W I kw. 2011 roku Grupa Aplisens odnotowała historycznie najwyższy poziom sprzedaży w pierwszym kwartale w porównaniu do ubiegłych lat i zakończyła I kw. 2011 roku przychodami w wysokości 13,6 mln zł, co oznacza wzrost o 28% r/r.

Wzrost sprzedaży nastąpił na wszystkich głównych rynkach, na których działa Grupa, przy czym największą dynamikę wzrostu zaobserwowano na rynkach krajów WNP (+93% wzrostu r/r). Wzrosty nastąpiły we wszystkich głównych segmentach produktowych i branżowych, szczególnie w przemyśle ciężkim, transportowym i gazowniczym.

Sprzedaż krajowa rośnie zgodnie z planem Sprzedaż krajowa Grupy Aplisens w I kw. 2011 roku wyniosła 6,95 mln zł wobec 6,32 mln zł w I kw. 2010 roku, co oznacza wzrost o 10%. Udział sprzedaży krajowej w sprzedaży ogólnej spadł w I kw. 2011 roku do 51% z 59,4% w 2010 roku.

Reklama

Negatywny wpływ na tempo wzrostu sprzedaży na rynku krajowym miała spółka zależna Controlmatica ZAP-Pnefal Sp. z o.o, która odnotowała 6% r/r spadek swojej sprzedaży. Skokowy wzrost sprzedaży na rynkach WNP Udział eksportu w całości sprzedaży Grupy w I kw. 2011 roku wzrósł o ponad 8 pp do poziomu 49,0% z 40,6% w I kw. 2010 roku. I kw. 2011 roku przyniósł skokowy wzrost sprzedaży na rynkach WNP (w tym głównie w Rosji) sięgający 93% (4,6 mln zł).

W efekcie udział sprzedaży na rynki WNP w sprzedaży Grupy Aplisens ogółem zwiększył się o 11,3 pp do 33,5% z 22,2% w I kw. 2010 roku. Siłą napędową na tym rynku był przede wszystkim przemysł wydobywczy ropy i gazu, przemysł metalurgiczny oraz spożywczy. Pozytywny wpływ na wyniki miał również reeksport do pozostałych krajów z rynku WNP między innymi do Kazachstanu. Sprzedaż na rynkach Unii Europejskiej i pozostałych wzrosła o 8% r/r do poziomu 2,1 mln zł. Największymi odbiorcami Grupy w eksporcie na zachód w omawianym okresie były następujące kraje: Niemcy, Włochy, Dania, Rumunia, Czechy i Szwecja.

W 2010 roku zostały podjęte działania zmierzające do sprzedaży produktów Aplisens również pod innymi markami na wybranych rynkach (Niemcy, Kanada, Wielka Brytania). Pojawiły się także pierwsze istotne transakcje sprzedaży w tym segmencie.

ZYSKI PRZYŚPIESZAJĄ

Zysk operacyjny Grupy w I kw. 2011 roku wyniósł 2,57 mln zł i był wyższy o 72,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2010 roku. Rentowność EBIT wyniosła 18,9% wobec 14,0% w I kw. 2010 roku. Zysk netto osiągnął poziom 2,04 mln zł, wzrost o 58,9% w stosunku do 2010 roku. Rentowność netto Grupy na koniec marca 2011 roku wzrosła do poziomu 15,0% wobec 12,1% w analogicznym okresie 2010 roku.

PERSPEKTYWY W LATACH 2011-2013

W ciągu najbliższych 3 lat Zarząd Aplisens S.A. planuje przeznaczyć ok. 55 mln zł na zwiększenie mocy produkcyjnych Grupy, w tym na budowę nowej fabryki poza Warszawą. W ocenie Zarządu w najbliższych 5 latach popyt na produkty Grupy na rynkach WNP będzie wzrastał o ok. 20% r/r, a na rynkach unijnych o ok. 30%. Dynamicznym wzrostom na rynkach zagranicznych będzie towarzyszyła stabilna sprzedaż w kraju na poziomie ok. 6% średniorocznie. Planowane inwestycje spółka sfinansuje w pierwszej kolejności ze środków własnych. Zarząd ocenia - w razie zaistnienia takiej potrzeby - potencjał kredytowy Aplisens S.A. na kwotę sięgającą ok. 50% posiadanych kapitałów własnych tj. aktualnie ok. 40 mln zł. Na koniec I kw. 2011 roku Grupa posiadała 21 mln zł gotówki oraz nie korzystała z żadnych linii kredytowych.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: rekordowe | przychód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »