Rusza mojeID. Ma rozwiązać problem haseł i loginów
Z usługi zdalnego potwierdzania tożsamości mojeID mogą już korzystać klienci PKO Banku Polskiego i PGNiG Obrót Detaliczny. Wkrótce z tego narzędzia będą mogli korzystać klienci dwóch kolejnych banków.
Usługa mojeID, opracowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim, pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości, dzięki której użytkownik zyskuje łatwy dostęp do usług online. Wszystko bez konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów.
Piotr Alicki, prezes KIR zapowiedział, że to początek wprowadzania tej usługi.
- Dziś odpaliliśmy mojeID z jednym bankiem, jutro z drugim, a kolejnym tygodniu tę usługę wprowadzi trzeci bank - powiedział we wtorek prezes KIR, podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.
Jak dziś działa mojeID w praktyce w przypadku klientów PGNiG?
Klient, chcąc zawrzeć nową umowę dostarczania paliwa gazowego, zostaje przekierowany na stronę serwisu iPKO by potwierdzić swoją tożsamość. W konsekwencji wszystkie formalności związane z podpisaniem umowy z PGNiG będą realizowane w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty klienta w punkcie obsługi oraz bez przesyłania dodatkowych dokumentów. Obsługa umowy zawartej w ten sposób będzie realizowana w całości poprzez serwis samoobsługowy ebok.pgnig.pl.
To pierwsze zastosowanie w sektorze komercyjnym, bo działa to podobnie jak potwierdzanie Profilu Zaufanego poprzez bankowość internetową w korzystaniu z e-administracji. Upowszechnienie tej formy potwierdzania tożsamości poprzez zastosowanie w kolejnych firmach komercyjnych rozwiąż w dużej mierze problem zapamiętywania dziesiątek haseł i loginów do serwisów internetowych poszczególnych firm z usług których korzystamy.
Monika Krześniak-Sajewicz