Rusza mojeID. Ma rozwiązać problem haseł i loginów

Z usługi zdalnego potwierdzania tożsamości mojeID mogą już korzystać klienci PKO Banku Polskiego i PGNiG Obrót Detaliczny. Wkrótce z tego narzędzia będą mogli korzystać klienci dwóch kolejnych banków.

Usługa mojeID, opracowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim, pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości, dzięki której użytkownik zyskuje łatwy dostęp do usług online. Wszystko bez konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów.

Piotr Alicki, prezes KIR zapowiedział, że to początek wprowadzania tej usługi.

- Dziś odpaliliśmy mojeID z jednym bankiem, jutro z drugim, a kolejnym tygodniu tę usługę wprowadzi trzeci bank - powiedział we wtorek prezes KIR, podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.

Reklama

Jak dziś działa mojeID w praktyce w przypadku klientów PGNiG?

Klient, chcąc zawrzeć nową umowę dostarczania paliwa gazowego, zostaje przekierowany na stronę serwisu iPKO by potwierdzić swoją tożsamość. W konsekwencji wszystkie formalności związane z podpisaniem umowy z PGNiG będą realizowane w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty klienta w punkcie obsługi oraz bez przesyłania dodatkowych dokumentów. Obsługa umowy zawartej w ten sposób będzie realizowana w całości poprzez serwis samoobsługowy ebok.pgnig.pl.

To pierwsze zastosowanie w sektorze komercyjnym, bo działa to podobnie jak potwierdzanie Profilu Zaufanego poprzez bankowość internetową w korzystaniu z e-administracji. Upowszechnienie tej formy potwierdzania tożsamości poprzez zastosowanie w kolejnych firmach komercyjnych rozwiąż w dużej mierze problem zapamiętywania dziesiątek haseł i loginów do serwisów internetowych poszczególnych firm z usług których korzystamy.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank | tożsamość | hasło
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »