Reklama

Rynek telewizyjny nie jest pełny? Powstaje nowy kanał sportowy

Nie ma żadnej świętości w amerykańskich mediach - News Corp (właścicielem jest Rupert Murdoch) chce zachwiać pozycją stacji ESPN (należy do Disneya) oraz NBC i tworzy nowy ogólnokrajowy kanał sportowy - Fox Sports 1.

Murdoch przeprowadzi rebranding istniejącego kanału Speed TV, który ma 81 mln subskrybentów. W przyszłości istniejący Fuel TV ma zmienić się w Fox Sports 2. Rok temu w styczniu to samo zrobił konkurent - NBC przemienił kanał Versus (pokazywał m.in. hokej na lodzie) w NBC Sports Network.

Fox Sports 1 ma pokazywać m.in. wyścigi NASCAR, mecze ligi bejsbola, uniwersytecką koszykówkę, piłkę nożną. Innymi, nowymi i bardziej atrakcyjnymi prawami, będzie musiał zachęcać widzów do kupienia subskrypcji.

Konkurencja z ESPN rocznie ma ponad 6 mld dol. przychodów z abonamentu, co przekłada się miesięcznie na ok. 5,15 dol. na odbiorcę kablówki. Oferta Fox musi być tańsza, lecz lepsza... Trudne, lecz News Corp. odnosił jednak telewizyjne sukcesy na każdym rynku, na który wchodził. Najbardziej spektakularne to BSkyB w Wielkiej Brytanii i Irlandii (ma teraz 39,14 proc. akcji), Sky Italia, Sky Deutschland i SKY TV w Nowej Zelandii.

Reklama

Poniósł sromotną porażkę na brytyjskim rynku prasowym zamykając w 2011 r. szmatławy tygodnik "News of the world" (ukazywał sie od 1843 r.), niedzielny dodatek do brukowca "The Sun". Afera wybuchła w 2006 roku, kiedy okazało się, iż gazeta pozyskuje informacje, włamując się do telefonów komórkowych prywatnych osób oraz kupując informacje od policjantów. Łapówki wręczane policjantom za informacje miały sięgać 100 000 funtów (ponad pół miliona złotych). Włamywano się nie tylko do telefonów celebrytów, ale również rodziców nastoletnich ofiar morderstw. Ocenia się, że poszkodowanych jest ok. 7000 ofiar, m.in. Boris Johnson, burmistrz Londynu, David Blunkett, minister w rządzie Tony'ego Blaira oraz piłkarz Paul Gascoigne. Podejrzewa się również, że zatrudnieni przez gazetę detektywi podsłuchiwali rodziny żołnierzy poległych w Afganistanie. W związku z aferą zostali aresztowani byli redaktorzy naczelni Andy Coulson i Rebekah Brooks.

Krzysztof Mrówka

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »