Reklama

Rzecznik Praw Obywatelskich o głośnych reklamach

Profesor Irena Lipowicz, Rzecznik Praw Obywatelskich (RPO), wystąpiła do przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) Jana Dworaka w sprawie monitorowania poziomu głośności reklam emitowanych w programach radiowych i telewizyjnych. Powodem wystąpienia są wciąż napływające do RPO skargi dotyczące zwiększania natężenia dźwięku przez nadawców telewizyjnych w czasie emisji bloków reklamowych, co, jak zauważa Rzecznik, oznacza, że problem ten jest nadal aktualny i dotkliwy dla odbiorców.

W wystąpieniu Rzecznika Praw Obywatelskich czytamy:

- Do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich wciąż napływają skargi dotyczące zwiększania natężenia dźwięku przez nadawców telewizyjnych w czasie emisji bloków reklamowych, co oznacza, że problem ten jest nadal aktualny i dotkliwy dla odbiorców. Wejście w życie długo oczekiwanych przepisów rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 30 czerwca 2011 roku w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży stworzyło szansę na znaczącą poprawę sytuacji telewidzów. Niestety nadawcy telewizyjni, jak wynika z otrzymywanych skarg, nadal nie respektują przepisów wspomnianego rozporządzenia. Stan ten potwierdzają także wyniki przeprowadzonego w 2011 roku przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji monitoringu głośności reklam telewizyjnych. Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca się z prośbą o poinformowanie o rezultatach wystosowanych wezwań oraz wskazanie, jakie działania zostały podjęte w stosunku do nadawców nieprzestrzegających w dalszym ciągu przepisów wspomnianego rozporządzenia, w szczególności, czy skorzystano z prawa do nałożenia kary, o której mowa w artykule 53 § 1 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji. Jednocześnie Rzecznik prosi o informację, jakie są wyniki kolejnych monitoringów głośności reklam telewizyjnych.

Reklama

źródło: Rzecznik Praw Obywatelskich

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »