Reklama

"Rzeczpospolita": Drożejące mięso traci zwolenników w Polsce

Polacy zaciskają pasa i jedzą mniej wieprzowiny oraz wołowiny. Na popularności nieznacznie zyskuje tylko drób - informuje "Rzeczpospolita".

Spadek spożycia mięsa w gospodarstwach domowych powodują głównie rosnące ceny - uważa cytowana przez gazetę Krystyna Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.

Reklama

Dlatego producenci ruszyli z promocją. Rok temu rozpoczęto realizację trzyletniego programu, który ma przekonać Polaków, że warto kupować wieprzowinę z certyfikatem PQS, świadczącym o jej wysokiej jakości.

Autorami programu są Związek Polskie Mięso oraz Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej Polsus. Kampania warta jest ok. 3,7 mln euro, czyli ponad 16 mln zł, a w połowie finansuje ją Komisja Europejska.

Natomiast jeszcze w tym miesiącu w 600 sklepach w Polsce rozpocznie się kampania informująca o zaletach wieprzowiny. Na działania w sieciach handlowych branża wyda 3 mln zł ze środków, które zgromadziła na krajowym funduszu promocji mięsa.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »