Reklama

"Rzeczpospolita": Idą świąteczne żniwa sklepów

Dla odkładających na ostatnią chwilę wyprawę do sklepu najgorętszy czas przedświątecznych zakupów dopiero nadchodzi. Z dnia na dzień ruch w sklepach jest coraz większy, Polacy już powoli się rozkręcają, zwłaszcza w internecie - pisze "Rzeczpospolita".

Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte, 71 proc. Polaków chce kupić prezenty w grudniu - co w praktyce oznacza, że zrobią to nawet w ostatniej chwili. Przy okazji 46 proc. badanych deklaruje, że zakupy zrobi w sieci.

Reklama

A liczba konsumentów w internecie z roku na rok rośnie, co widać też po zainteresowaniu akcją Dzień Darmowej Dostawy (DDD). To odpowiedź na tzw. Cyber Monday w USA, wówczas e-sklepy szykują tam dla klientów specjalne oferty. Rok temu w DDD wzięło udział 1800 e-sklepów, obecnie - na kilka dni przed akcją, przypadającą na 2 grudnia - jest ich ponad 2100.

W tym roku statystyczna rodzina w Polsce ma wydać na święta ponad 1100 zł, o 5,4 proc. więcej niż rok temu. Dla handlowców oznacza to wielkie żniwa. Niektóre branże w przedświątecznym okresie generują nawet 30-40 proc. rocznych obrotów - zauważa "Rz".Więcej na http://www.rp.pl

PAP

_ _ _ _ _ _

Dziś dzień bez zakupów

Jego celem jest ograniczenie nadmiernej konsumpcji. Norbert Konarzewski z Fundacji Kronenberga przy banku Citi Handlowy uważa, że to bardzo dobra okazja, by przyjrzeć się naszym wydatkom i temu, jak radzimy sobie z oszczędzaniem. W wypowiedzi dla IAR twierdzi, że wbrew obiegowym opiniom kobiety zdecydowanie lepiej panują nad pieniędzmi niż mężczyźni.

Z większym rozmysłem oglądają każdą złotówkę, zanim wydadzą ją na bieżące potrzeby - zaznacza. Norbert Konarzewski, powołując się na jedne z ostatnich badań Fundacji zaznaczył, że jako naród nie wyróżniamy się zbyt dużą skłonnością do oszczędzania pieniędzy, szczególnie w długim okresie - na przykład na emeryturę. Eksperci radzą, by już dzieci uczyć oszczędzania. Zaznaczają, że ważna jest systematyczność.

IAR

CO KUPUJEMY?

Im wcześniej zamówimy świąteczny prezent, tym większa będzie nasza pewność, że dotrze on na czas. 46 procent z nas kupiło lub kupi świąteczny prezent w internecie. Większość postawi na książki lub kosmetyki. Analityk Poczty Polskiej Paweł Majtkowski w rozmowie z Informacyjną Agencją Radiową tłumaczy, że świąteczne prezenty lepiej zamawiać nieco wcześniej.

Z analiz Poczty Polskiej wynika, że Polacy najwięcej prezentów kupują pomiędzy 9 a 15 grudnia. Jak dodaje Paweł Majtkowski poczta w najbliższych dniach powinna podać dokładną datę, przed upływem której będziemy mieć pewność, że nasza paczka dotrze na czas. Jak szacuje ekspert w okresie przedświątecznym poczta prześle około 7 milionów paczek. Według raportu firmy doradczej Deloitte "Zakupy Świąteczne 2013" polska rodzina przeznaczy na świąteczne prezenty około 500 złotych. Według tych samych badań 71 procent z nas świąteczny prezent kupi między 1 a 24 grudnia.

IAR

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »