Sąd otwiera układ dla Daewoo-FSO

Ruszył układ Daewoo-FSO, minister Raczko podpisał porozumienie z bankami, a zarząd spółki chce rozmów z MG Rover.

Ruszył układ Daewoo-FSO, minister Raczko podpisał porozumienie z bankami, a zarząd spółki chce rozmów z MG Rover.

Daewoo-FSO zrobiło wczoraj kolejny krok na drodze restrukturyzacji. Sąd otworzył postępowanie układowe z wierzycielami, których roszczenia nie są zabezpieczone na majątku firmy. Według danych Daewoo-FSO, firma szacuje zadłużenie wobec 588 drobnych wierzycieli (m. in. dostawców części i nośników energii) na 127 mln zł. Wśród nich jest 11 firm, wobec których zobowiązania przekraczają 5 mln zł.

- Szanse na zawarcie układu są duże - mówi Janusz Woźniak, wiceprezes Daewoo-FSO.

Pożegnanie z NSC

Wczoraj Andrzej Raczko, minister finansów, złożył podpis pod zawartym kilkanaście dni temu porozumieniem z polskimi bankami wierzycielskimi w sprawie częściowego umorzenia (od 30 do 70 proc.) zadłużenia Daewoo-FSO oraz odroczenia spłaty pozostałej części wierzytelności. Łączna wielkość kredytów zaciągniętych przez Daewoo-FSO w polskich bankach wynosi 591 mln zł.

Reklama

To wszystko sprawia, że rosną szanse na pozyskanie inwestora. Na razie jedynym kandydatem jest brytyjski MG Rover.

- Będziemy rozmawiać z Roverem w sprawie zasad dalszej współpracy. W grę nie wchodzi już utworzenie wydzielonej spółki New Small Company (NSC). Wszelkie inne rozwiązania, w tym leasing, są nadal aktualne - deklaruje Janusz Woźniak.

Nie tylko Rover

Ale czy na pewno będzie to Rover? Z deklaracji przedstawicieli rządu wynika, że nie jest to jednak przesądzone.

- W nowej sytuacji chcemy zaprezentować firmę szerokiemu gronu inwestorów. Przedstawiciele MG Rover podtrzymywali zainteresowanie udziałem w Daewoo-FSO. Liczymy jednak, że nie będzie to jedyny zainteresowany - mówi Jacek Piechota, wiceminister gospodarki, który ostatnio przekonał Koreańczyków do konwersji długi FSO na akcje.

Porozumienie zawarte w ubiegłym tygodniu z Daewoo Motor przewiduje, że polski rząd wyznaczy nabywcę pakietu posiadanego przez syndyka upadłego czebola. Gabinet Leszka Millera jest też gotów pozbyć się walorów należących do Skarbu Państwa.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: FSO | układ | Rover | Daewoo | minister
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »