Sami Swoi powalczą z Heyah

Za kilka dni Polkomtel ujawni nową ofertę usług bez abonamentu. Rynku nie zawojuje, ale może dzięki niej utrzymać dotychczasowych klientów.

Za kilka dni Polkomtel ujawni nową ofertę usług bez abonamentu. Rynku nie zawojuje, ale może dzięki niej utrzymać dotychczasowych klientów.

Blisko pół roku po debiucie Heyah operator konkurencyjnej sieci Plus GSM wprowadza tanią ofertę pre-paid. Nowa marka Sami Swoi i prefiks 887 mają odświeżyć wizerunek operatora. Oferta nie zaskakuje jednak niczym nowym. Polkomtel proponuje w niej to, co już mają konkurenci: płaskie stawki za połączenia i SMS, sekundową taryfikację i bezpłatną pocztę głosową. Operator wabi za to najtańszymi połączeniami wewnątrz sieci (60 gr). Czy to wystarczy? Na pewno na jakiś czas zatrzyma migrację klientów do konkurencji.

Komórkowa tajemnica

W Polkomtelu trwają też prace nad nową ofertą dla istniejącej już marki Simplus TEAM. Z nieoficjalnych informacji wynika, że można spodziewać się jej już jesienią. To właśnie Simplus TEAM ma walczyć o nastoletnich klientów z Heyah i POP. Oferta Sami Swoi będzie przeznaczona dla osób starszych. Dla kogo dokładnie? Tego operator nie mówi. Zresztą nic nie mówi.

Reklama

Przedstawiciele operatora nie udzielają o nowej ofercie żadnych informacji.

- Nic o tym nie wiem - przekonywała w piątek Elżbieta Sadowska, rzecznik Plus GSM.

Polkomtel posiada obecnie około 3,23 mln klientów korzystających z oferty bez abonamentu. Ilu z nich jest aktywnych, nie wiadomo. Spodziewać się jednak można, że ostatnie miesiące nie należały w tym segmencie rynku do udanych - żniwa zbierała głównie Heyah, która zdobyła ponad milion klientów.

Heyah do rewitalizacji?

Nieoficjalnie mówi się również, że w ciągu kilku najbliższych dni zapowiedzi zmian spodziewać się można także w Heyah, sieci należącej Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC). Sieć powoli traci swoją świeżość, a wprowadzona w marcu oferta nie jest już tak atrakcyjna na tle konkurentów. Prostota Heyah powoli staje się jej największym problemem: jej abonenci nie mogą wysyłać wiadomości multimedialnych ani łączyć się z internetem, wykorzystując transmisję pakietową (GPRS). Sukces Heyah oparty był na zaskoczeniu, drugi raz się to nie uda, a jedynym ważnym argumentem dla klientów pozostaje cena.

Do końca lipca PTC zaproponuje również zmodyfikowaną ofertę swojego sztandarowego pre-paida Tak Tak. Cena minuty połączenia będzie wynosiła 77 gr brutto, bez względu na porę czy sieć do jakiej się dzwoni. Już pojutrze nową ofertę zaprezentuje natomiast Heyah, w której najistotniejszym elementem będą dużo tańsze połączenia wewnątrzsieciowe.

Stawki interkonektu (rozliczeń między operatorami telekomunikacyjnymi) na pewien czas mogą zahamować dalszy spadek cen połączeń komórkowych. Operatorzy robią wszystko, by najwięcej połączeń wykonywanych było w ramach ich własnych sieci.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: Sami swoi | operator | Heyah | Polkomtel SA | samo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »