Reklama

Sardynia na liście ulubionych wakacyjnych kierunków Polaków

Sardynia to idealny kierunek, która może spełnić wszelkie oczekiwania polskich turystów. Rosnący rynek polski to dla sardyńskiego przemysłu turystycznego okazja, aby zainteresować spragnionych wrażeń turystów zarówno długimi podróżami, jak i kilkudniowymi wypadami, możliwymi dzięki bezpośredniemu połączeniu z Polski.

Pola golfowe, jazdy konne, centra termalne oraz wycieczki enogastronomiczne to główne motywy przyjazdów turystów na Sardynię, która obok oferty rozrywkowej oferuje także wspaniałe dziedzictwo archeologiczne np. liczne pozostałości po starożytnej cywilizacji nuragijskiej. Gościnność Sardyńczyków, wielowiekowe tradycje, autentyczność wspólnoty wyspiarskiej dodatkowo eksponują unikatowość tej wyspy.

Reklama

- Różnorodność Sardynii podkreślają szmaragdowe morze, piaszczyste plaże, szlaki turystyczne w górach, interesujące lokalne wydarzenia oraz bogaty wybór sportów wodnych, a także bardzo atrakcyjna oferta gastronomiczna. Coraz więcej turystów z Polski zainteresowanych jest też miejscami pielgrzymowania, ponieważ święta religijne obchodzone są wyspie w sposób wyjątkowy i bardzo sugestywny - mówił Piero Cannas, prezes Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

Interesujące oferty turystyczne regionu oraz uruchomienie lotów z Polski na Sardynię z całą pewnością wpływają na coraz większą popularność tej wyspy wśród polskich turystów, których liczba z roku na rok rośnie.

- Polski rynek, wśród innych rynków Europy Wschodniej, przynosi Sardynii najwięcej satysfakcji: obecnie jest dziewiątym pod względem przyjazdów na wyspę, ale odnotował najbardziej spektakularny wzrost w 2016 roku. W 2015 roku liczba przyjazdów polskich obywateli osiągnęła poziom 22.300 osób (wzrost o 18,4 proc.), średnia długość pobytu wyniosła 4,8 dnia, a liczba noclegów przekroczyła sto tysięcy (107.440 - wzrost o 26,6 proc.). A rok 2016 był o wiele lepszy: na Sardynię przyjechało 31.238 Polaków, którzy wykorzystali 169.692 noclegów, z przeciętnym czasem pobytu wynoszącym 5,43 doby. W ujęciu procentowym rynek polski osiągnął więc wzrost o 39,1 proc. w stosunku do sezonu 2015 pod względem liczby przyjazdów turystów oraz o 55 proc. jeśli chodzi o łączną ilość noclegów - powiedziała Barbara Argiolas, członek zarządu Regionu Autonomicznego Sardynii ds. Turystyki, Rzemiosła i Handlu.

- Wierzymy, że doświadczenia związane z podróżą na wyspę zaczynają się od bezpośredniej i owocnej relacji z biurami podróży. Sardynia jest wyspą w znacznej części górzystą, oferującą odwiedzającym naturalne i nieskażone środowisko oraz imponującą linię brzegową (2 tysiące kilometrów). Turystyka związana z morzem jest naszą główną atrakcją, dlatego nasze stoisko będzie się koncentrować na ofertach turystyki morskiej. Obecnie działania regionu silnie koncentrują się na przedłużeniu sezonu turystycznego w następnych latach na okres od kwietnia do listopada: jest to cel, który chcemy osiągnąć w najbliższych latach, a sygnały już obserwowane w tym kierunku są zachęcające. Długi sezon turystyczny dodatkowo zwiększyłby zainteresowanie ze strony rynków Europy Centralnej i Wschodniej - dodaje Argiolas.

Centrum Prasowe PAP

Dowiedz się więcej na temat: Cagliari | sardynia | rynek polski | kierunek

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »