Satysfakcja na 4 gwiazdki
Sieci dystrybucyjne samochodów osobowych funkcjonują dzięki współpracy dealerów z importerami. W Polsce z tej współpracy najbardziej zadowoleni są dealerzy Volvo, a Najniżej sklasyfikowano nissana - wynika z badań ekspertów.
W środę upubliczniono raport z "Badania satysfakcji dealerów samochodowych 2007" przygotowany wspólnie przez ekspertów z międzynarodowej firmy doradczej Ernst&Young oraz Polskiej Izby Motoryzacji Consulting.
Wśród 25 marek sklasyfikowanych w badaniu najwyższą, zbiorczą ocenę satysfakcji dealerów otrzymało Volvo z wynikiem 4,05. Najniżej został sklasyfikowany Nissan z wynikiem 2,92. Na czele listy znaleźli się przedstawiciele marek luksusowych (Volvo, BMW, Mercedes) oraz liderzy rynku sprzedaży (Toyota i Skoda).
Listę zamykają przedstawiciele marek francuskich oraz Nissana. Oto powstały w wyniku badań ranking satysfakcji polskich dealerów samochodowych: 1. Volvo - 4,05 2. BMW - 3,97 3. Mercedes - 3,92 4. Toyota - 3,74 5. Skoda - 3,61 6. Subaru - 3,49 7. Seat - 3,49 8. Honda - 3,49 9. KIA - 3,40 10. Suzuki - 3,40 11. Ssang Yong - 3,36 12. Volkswagen - 3,35 13. Ford - 3,33 14. Mitsubishi - 3,30 15. Chrysler - 3,25 16. Fiat - 3,20 17. Hyundai - 3,20 18. Opel - 3,16 19. Citroen - 3,12 20. Audi - 3,11 21. Chevrolet - 3,06 22. Alfa Romeo - 3,00 23. Peugeot - 2,95 24. Renault - 2,94 25. Nissan - 2,92.
Badanie zostało wykonane między 3 września i 31 października tego roku według standardów realizowanych w krajach Unii Europejskiej i USA. Udział w nim wzięli właściciele i osoby zarządzające stacjami dealerskimi. Poszczególne aspekty "satysfakcji dealerskiej" były oceniane w skali pięciostopniowej, gdzie 1 było oceną najniższą a 5 najwyższą. Założona dla badania próba wynosiła minimalnie 30 proc. populacji.