Sieć restauracji Subway zostanie sprzedana? Podano wycenę
Właściciele marki Subway zatrudnili doradców w celu znalezieniu potencjalnego kupca. Największa sieć restauracji w USA wyceniana jest na 10 mld dol.
Właściciele sieci restauracji Subway zatrudnili doradców, którzy mają za zadanie zbadać możliwość korzystnego sprzedania firmy - wynika z ustaleń "The Wall Street Journal". Wszelkie negocjacje są na wczesnym etapie, choć znana już jest wycena sieci. To ok. 10 mld dolarów.
Przedstawiciele firmy oficjalnie nie komentują sprawy. "Jako firma prywatna nie komentujemy struktury właścicielskiej ani planów biznesowych. Nadal koncertujemy się na rozwijaniu marki" - odpowiedzieli pracownicy biura prasowego Subwaya na pytania dziennikarzy "WSJ".
Gdyby udało się znaleźć nabywcę skłonnego zapłacić kwotę zbliżoną do wyceny, byłaby to jedna z największych transakcji w branży. Uplasowałaby się tuż za przejęciem sieci Dunkin' Dunuts. W 2020 roku holding Inspire Brands "wyłożył" na jej zakup 11 mld dol.
Według firmy badawczej Technomic, blisko 21 tys. restauracji w USA czyni z Subwaya największą sieć w tym kraju. Firma wygenerowała w 2021 roku przychody na poziomie ok. 9,4 mld dol. Ten wynik jest daleki od najlepszego obrotu sieci w jej historii - w 2012 roku wyniósł on ponad 18 mld dol. Od tego roku zaczęły się systematyczne spadki.
Sieć restauracji jest własnością dwóch rodzin od samego początku istnienia marki, czyli od ponad 50 lat. Rodziny DeLuca oraz Buck mają blisko 37 tys. punktów na całym świecie, z czego część działa na zasadzie franczyzy. Subway w Polsce ma 173 restauracje.
Alan Bartman