Sieć sklepów Target wycofuje produkty nawiązujące do społeczności LGBT. Klienci reagowali agresywnie
Amerykańska sieć hipermarketów Target wycofuje ze sklepów niektóre produkty z kolekcji Pride, czyli promujących równość osób ze społeczności LGBTQ. Czołowy sprzedawca detaliczny z USA twierdzi, że chodzi o bezpieczeństwo pracowników, którzy mieli stykać się z nieprzychylnymi reakcjami klientów.
Czerwiec jest uznawany za Pride Month - Miesiąc Dumy osób LGBTQ. Co roku w okolicy tego miesiąca w wielu miejscach na świecie organizowane są parady równości, wydarzenia zwiększające widoczność takich osób w społeczeństwie i promujące ich równość oraz ochronę ich praw.
Do tego trendu coraz częściej przyłączają się prywatne firmy - w tym wielkie korporacje. Sklepy z okazji Pride Month wypuszczają często specjalne kolekcje produktów. Od ponad dekady robi to Target, czyli jedna z największych i najpopularniejszych sieci handlowych w Stanach Zjednoczonych.
Tegoroczną kolekcję na Miesiąc Dumy Target wypuścił na początku maja. Jak podaje Reuters, sieć zaczęła już wycofywać niektóre produkty ze swoich sklepów. "To efekt nieprzychylnych reakcji niektórych klientów, które zagrażały pracownikom sklepów" - stwierdziła firma.
Target w ramach obecnej kolekcji oferuje ponad 2000 produktów, w tym odzież, książki, muzykę i elementy wyposażenia domu. Część z nich będzie jednak wycofana.
"Od momentu wprowadzenia tegorocznej kolekcji doświadczyliśmy zagrożeń wpływających na poczucie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia członków naszego zespołu" - podała firma w oświadczeniu.
"Biorąc pod uwagę te niestabilne okoliczności, dostosowujemy nasze plany, w tym usuwamy przedmioty, wokół których skupiały się najpoważniejsze incydenty" - dodano.
- Tegoroczna edycja tęczowej kolekcji doprowadziła do nasilenia się konfrontacji między klientami a pracownikami sklepów oraz zwiększenia liczby incydentów zrzucania towarów z kolekcji Pride z półek - wskazuje rzecznika sklepu, Kayla Castaneda, cytowana przez Reutersa. Produkty, które Target wycofuje, są usuwane ze wszystkich sklepów w USA i ze strony internetowej.
Obecnie wycofane są wszystkie produkty marki Abprallen. Jest związana z brytyjskim projektantem Ericem Carnellem. Carnell w swojej karierze spotykał się z negatywną reakcją mediów społecznościowych za projektowanie towarów z wizerunkami pentagramów czy czaszek. Target analizuje, co z innymi markami, których produkty są sprzedawane w ramach "tęczowej" kolekcji.
To nie jedyne negatywne reakcje w USA związane ze zbliżającym się Miesiącem Dumy. Duże poruszenie nastąpiło także po tym, jak w zeszłym miesiącu jedna z najpopularniejszych w Stanach marek piwa, Bud Light, wypuściła reklamę z transpłciową influencerką Dylan Mulvaney.