Sklepy dla majsterkowiczów z Malezji wchodzą do Polski. Pierwsze adresy Mr. D.I.Y. już znane
Mr. D.I.Y., czyli malezyjska sieć sklepów dla majsterkowiczów, wkracza na polski rynek. Pierwsze z nich będzie można znaleźć niebawem w wybranych galeriach handlowych. Ma to być początek szerszej ekspansji, nie tylko w Polsce, ale również w tej części Europy.
Sygnały, że malezyjska sieć MR D.I.Y. myśli o zadebiutowaniu na polskim rynku płynęły od dłuższego czasu. W ubiegłym roku wiceprezes MR D.I.Y. podróżując po Europie, wskazał na duży potencjał polskiego rynku. Ponadto w rozwoju sieci w Polsce zaangażowała się Magdalena Nazarewicz, która przez dziesięć lat zajmowała się ekspansją zagraniczną w popularnej w Polsce firmie Pepco.
Jak podały wiadomoscihandlowe.pl, przygotowania do debiutu w Polsce są już na bardzo zaawansowanym etapie. Mr. D.I.Y. będzie korzystać z magazynu w Dąbrówce Wielkiej (Hillwood Zgierz I) i ma to być kolejny duży krok do otwarcia pierwszego sklepu w Polsce - a to ma się wydarzyć już niebawem.
Według planów z początku roku pierwszy sklep Mr. D.I.Y. miał zostać otwarty w Polsce do końca tego roku. Teraz, jak ustaliły "WH", debiutanckie placówki będą otwierane w galeriach handlowych.
Na pierwszy rzut sklepy dla majsterkowiczów Mr. D.I.Y. mają się otworzyć w Krakowie (Galeria Bronowice), Zabrzu (centrum handlowe Platan), a także w Piotrkowie Trybunalskim (Focus Mall).
Ekspansja Mr. D.I.Y. w Europie ma być jednym z celów strategicznych firmy, a Polska została wybrana jako jeden z pierwszych krajów na otwieranie nowych placówek. Dotychczas w Europie malezyjska sieć otwarła je w 2022 r. w Hiszpanii (obecnie 24 sklepy). Ponadto w tej części świata zakupy w sklepach Mr. D.I.Y. można również zrobić w Turcji (113 placówek).
Firma MR D.I.Y. została założona w 2005 roku przez braci Tan Yu Yeha i Tan Yu Weia. W Malezji sieć ma ponad tysiąc sklepów. Pozostałe około 2,5 tys. znajdziemy także w Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Kambodży, Indiach, Turcji, Hiszpanii, a także w Wietnamie i Bangladeszu.
Na swojej stronie internetowej, która w języku polskim ruszyła niedawno, piszą: "Historia MR.DIY rozpoczęła się w lipcu 2005 roku od małego sklepu z narzędziami, otworzonego w Kuala Lumpur (Malezja). Dzisiaj MR.DIY to globalny gracz i jeden z największych na świecie detalistów w branży artykułów gospodarstwa domowego".
W swoim asortymencie MR D.I.Y oferuje akcesoria do domu i ogrodu. Typowy sklep sieci ma ponad 900 mkw. powierzchni i oferuje nawet 20 tys. produktów. Wśród nich znajdziemy artykuły gospodarstwa domowego oraz wyposażenia wnętrz. Artykuły elektryczne, papiernicze, sprzęt sportowy, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe, a nawet biżuterię i kosmetyki.