Spadek optymizmu konsumentów
Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) spadł w lipcu o 0,41 pkt i wynosi 80,62 pkt - wynika z przesłanych w środę wyników badań Ipsos-Demoskop. Spadek wskaźnika optymizmu wynika z nieco gorszej oceny sytuacji gospodarczej przez konsumentów.
"Zapewne aferalne zawirowania na arenie polityczno-gospodarczej w ostatnich tygodniach miały wpływ na spadek wartości wskaźnika" - napisano w komentarzu do badań.
Według badań, wskaźnik klimatu gospodarczego wynosi obecnie 68,26 pkt. Oznacza to spadek o ponad 2 pkt w stosunku do ubiegłego miesiąca.
Nieznacznie natomiast zmieniła się wartość drugiego wskaźnika, będącego składową WOK ? skłonności do zakupów. Obecnie wynosi on 88,20 pkt, co oznacza niespełna jednopunktowy wzrost w stosunku do czerwca.
Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) może przyjmować wartości od 0 do 200 punktów.
Podstawą obliczania wskaźnika optymizmu (WOK) są odpowiedzi na pięć pytań zadawanych w sondażu Ipsos-Demoskop. Ostatnie badanie przeprowadzono między 4 a 8 lipca na próbie 1000 Polaków w wieku ponad 15 lat.