Sprzedaż aut nadal spada

W kwietniu br. sprzedano w Polsce zaledwie 19 tys. 363 nowe samochody osobowe, o niemal 20 proc. mniej niż w marcu i o ponad 57 proc. mniej niż w kwietniu 2004 r. - podał instytut Samar. Spadła również sprzedaż aut dostawczych.

W kwietniu br. sprzedano w Polsce zaledwie 19 tys. 363 nowe samochody osobowe, o niemal 20 proc. mniej niż w marcu i o ponad 57 proc. mniej niż w kwietniu 2004 r. - podał instytut Samar. Spadła również sprzedaż aut dostawczych.

Od początku roku do końca kwietnia Polacy kupili 85 tys. 380 nowych aut osobowych, o 40,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Wszystkie marki, stanowiące czołówkę polskiego rynku, zachowały pozycje sprzed miesiąca, jednak wykazały spadek sprzedaży zarówno miesięcznej, jak i sumarycznej. Jedyną marką w pierwszej dziesiątce, która oparła się tej tendencji, jest Honda. Spośród 44 obecnych na rynku firm, tylko siedemnaście uzyskało lepszy wynik sprzedaży niż przed rokiem - wynika z badań Samara. Na pierwszym miejscu uplasowała się Toyota z 10 tys. 194 sprzedanych aut. Niewiele gorszy rezultat osiągnęła Skoda - od początku roku sprzedano 9 tys. 935 samochodów tej marki. Trzecią lokatę zajął Fiat, który od stycznia do kwietnia sprzedał łącznie 9 tys. 66 aut.

Reklama

Pacz

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: sprzedaż auta | nowe samochody | sprzedaż aut
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »