Sprzedaż Biedronki wzrosła w I połowie 2013 r. o 17,9 proc. rok do roku
Sprzedaż Biedronki w pierwszej połowie 2013 r. wzrosła o 17,9 proc. do 3,693 mld euro, a przychody sieci wyrażone w złotówkach zwiększyły się o 16,1 proc. Wskaźnik sprzedaży LFL (like-for-like, porównywalnej, opartej o identyczne zasady oceny) wzrosła natomiast o 5,3 proc. - podało Jeronimo Martins w komunikacie.
EBITDA (skonsolidowany zysk) Biedronki wzrosła o 19 proc. rdr (17 proc. w złotówkach) do 287 mln euro, a marża EBITDA wyniosła 7,8 proc.
"Program ekspansji sieci Biedronka przebiega zgodnie z planem, w pierwszej połowie roku otworzono 62 sklepy, pomimo opóźnień w pierwszym kwartale z powodu wyjątkowo złej pogody. Prace nad otwarciem dwóch nowych centrów dystrybucji są zaawansowane" - napisano w komunikacie Jeronimo Martins.
W całym roku sieć Biedronka ma się powiększyć o 290 sklepów i dwa centra dystrybucji. Na koniec czerwca sieć Biedronka liczyła 2184 sklepy.
Przychody grupy Jeronimo Martins wzrosły w pierwszej połowie 2013 roku o 12,6 proc. rdr do 5,64 mld euro. EBITDA grupy wzrosła o 11,2 proc. do 349,5 mln euro.
CAPEX (nakłady inwestycyjne) grupy Jeronimo Martins ma wynieść w tym roku 600-700 mln euro, z czego 70 proc. ma być zainwestowane w rozwój Biedronki, a 100 mln euro w Kolumbii.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze