Reklama

Sprzedaż leków. Nowe ostrzeżenia w reklamach medykamentów

Pojawił się nowy projekt rozporządzenia ministra zdrowia, dotyczący m.in. wymaganych ostrzeżeń w reklamach medykamentów.

- Treść ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa stosowania leku zostanie zmieniona, ostrzeżenie będzie mieć trzy wersje - przewiduje projekt nowelizacji rozporządzenia ministra zdrowia, opublikowany w piątek w RCL i skierowany do konsultacji publicznych.

To jest lek! Takie ostrzeżenie znajdzie się w reklamach produktów leczniczych

Reklama produktu leczniczego ma zawierać ostrzeżenie o jednej z trzech treści: "To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Nie przekraczaj maksymalnej dawki leku. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą"; albo: "To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania i tylko wtedy, gdy jest to konieczne. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą"; lub: "To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Zwróć uwagę na przeciwwskazania. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą".

Reklama

W uzasadnieniu projektu podkreślono, że zmiana treści ostrzeżeń ma służyć bezpieczeństwu stosowania produktów leczniczych - zgodnie z ulotką. Podkreślono, że ostrzeżenie nie było zmieniane od dnia wejścia w życie rozporządzenia, czyli od 28 listopada 2008 r.

Proponowane nowe brzmienie ostrzeżeń - zdaniem projektodawców - "buduje u odbiorcy pożądany nawyk konieczności zapoznawania się z ulotką informacyjną dołączoną do opakowania, która zawiera informacje dotyczące bezpiecznego dawkowania, stosowania zgodnie ze wskazaniami oraz z wszelkimi przeciwwskazania do stosowania produktu leczniczego".

Kupujący zwróci uwagę na leczniczy charakter produktu

Wprowadzenie ostrzeżenia w trzech różniących się wersjach, lecz z zachowaniem głównego przekazu zwróci - w opinii projektodawców - uwagę odbiorcy na nowy element reklamy i na zawarty w nim przekaz.

"Odbiorca reklamy, jak było dotychczas ‒ z jedną wersją ostrzeżenia, mógł ignorować jego treść, gdyż słyszał lub czytał takie ostrzeżenie wielokrotnie. Zakłada się, że wprowadzenie trzech wersji ostrzeżeń spowoduje, że reklamy produktów leczniczych będą różniły się pod tym względem, co spowoduje koncentracją uwagi odbiorców reklamy na treści ostrzeżenia" - uzasadniono.

Reklama, której rozpowszechnianie rozpoczęto przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, niespełniająca wymogów zawartych w rozporządzeniu, może być rozpowszechniana po tym dniu, nie dłużej jednak niż przez 6 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia. Rozporządzenie ma wejść w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.

***

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »