SsangYong pada na kolana
Z wnioskiem o komisaryczny zarząd zwrócił się do sądu w Seulu producent aut Ssangyong.
Kryzys gospodarczy drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych na kontynencie azjatyckim spowodował, że Ssangyong wpadł w tarapaty finansowe. Ratunkiem miało być przejęcie koncernu przez Daewoo, które wówczas ściśle już współpracowało z GM i rozpoczęło ekspansję na rynki globalne. W 1998 Daewoo przejęło Ssangyonga i przez pewien czas auta są sprzedawane pod zmienioną marką, ale już w następnym roku samo popadło w kłopoty finansowe. Dlatego też w 2000 roku pozbyło się udziałów w Ssangyong Motor Co.
W 2004 roku 49% akcji tego koreańskiego koncernu zostaje kupionych przez Shanghai Automotive Industry Corporation, największego chińskiego producenta motoryzacyjnego. Popularny producent samochodów miał problemy z płynnością finansową już od dłuższego czasu. Firma zatrudnia ponad 7 tysięcy osób i zabiega o wsparcie rządu w bankach koreańskich. Warunkiem pomocy od koreańskich instytucji jest jednak pomoc ze strony chińskiej.