SsangYong pada na kolana

Z wnioskiem o komisaryczny zarząd zwrócił się do sądu w Seulu producent aut Ssangyong.

Z wnioskiem o komisaryczny zarząd zwrócił się do sądu w Seulu producent aut Ssangyong.

Kryzys gospodarczy drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych na kontynencie azjatyckim spowodował, że Ssangyong wpadł w tarapaty finansowe. Ratunkiem miało być przejęcie koncernu przez Daewoo, które wówczas ściśle już współpracowało z GM i rozpoczęło ekspansję na rynki globalne. W 1998 Daewoo przejęło Ssangyonga i przez pewien czas auta są sprzedawane pod zmienioną marką, ale już w następnym roku samo popadło w kłopoty finansowe. Dlatego też w 2000 roku pozbyło się udziałów w Ssangyong Motor Co.

W 2004 roku 49% akcji tego koreańskiego koncernu zostaje kupionych przez Shanghai Automotive Industry Corporation, największego chińskiego producenta motoryzacyjnego. Popularny producent samochodów miał problemy z płynnością finansową już od dłuższego czasu. Firma zatrudnia ponad 7 tysięcy osób i zabiega o wsparcie rządu w bankach koreańskich. Warunkiem pomocy od koreańskich instytucji jest jednak pomoc ze strony chińskiej.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kolana | kolano
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »